ח"כ חיים כץ למנכ"ל HOT: "תיענשו אם תמנעו התאגדות העובדים"

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת קיימה היום דיון מיוחד, לאחר שעובדים ב-HOT טענו כי הנהלת החברה מתנכלת לניסיונות ההתאגדות שלהם, וזאת לאחר שכבר הצליחו לצרף מאות עובדים כחברים בהסתדרות הלאומית

יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, ח"כ חיים כץ, הבהיר היום (ג') למנכ"ל חברת התקשורת HOT, הרצל עוזר, כי החברה צפויה לעונשים על-פי חוק אם תפגע בהליך ההתאגדות של עובדיה.

ועדת העבודה והרווחה קיימה היום דיון מיוחד, לאחר שעובדים בחברת HOT טענו כי הנהלת החברה מתנכלת לניסיונות ההתאגדות שלהם, וזאת לאחר שכבר הצליחו לצרף מאות עובדים כחברים בהסתדרות הלאומית.

יוני מנדל, מפקח תשתיות המועסק ב-HOT כ-5 שנים ומי שנמנה עם מובילי ההתארגנות, אמר בדיון: "אנו נמצאים בתהליך של התאגדות מול הסתדרות העובדים הלאומית מזה 8 חודשים. אנו רוצים להתאגד כיוון שיש עיוותים במערכת HOT, שמורכבת מ-3 חברות (תבל, גוונים ומתב - ש.נ). יש לנו זכות לגיטימית להתאגד במקום עבודתנו, אבל ההנהלה לא מאפשרת לנו לעשות זאת".

לדבריו, העובדים ניסו לארגן כנס גדול באשדוד, והיתה לכך היענות רבה מצד העובדים, אך "גורמים בהנהלה הפחידו את העובדים" כהגדרתו.

דבריו של מנדל מצטרפים לטענות של גורמים בהסתדרות הלאומית, שסיפרו כי הנהלת החברה מנעה מהם להיכנס אל אתרי החברה - וזאת אף על-פי שהחוק מחייב כניסה של נציגי איגוד מקצועי למקומות עבודה.

עמליה זרקא, סמנכ"ל משאבי אנוש ב-HOT, הסבירה כי החברה מודעת לחוק, אך נציגי ההתארגנות ערכו סוג של "פשיטה צבאית" כדבריה וניסו להיכנס לאתרי החברה ללא תיאום מראש.

מנכ"ל החברה, הרצל עוזר, אמר על כך: "אנחנו חברה שומרת חוק. אף אחד מהעובדים לא פנה אלינו בצורה מסודרת, ואנחנו מודעים לרצון להתאגד רק מהשבוע האחרון. החוק מחייב את העובדים ונציגיהם לתאם זאת מראש, ולא לעשות פרובוקציות מיותרות".

ח"כ כץ אמר על כך למנכ"ל עוזר: "החוק מאוד חד-משמעי בעניין הזה, אין למעסיק מנדט למנוע התאגדות. אם העובדים יפנו לבית הדין לעבודה, שמכם ייצא לרעה. אתם לא יכולים למנוע כניסה של עובדים למטרה הזו. העובדים יכולים לתבוע את ההנהלה באופן אישי".

* אליעזר פישמן, מבעלי המניות ב-HOT, הוא בעל השליטה ב"גלובס".