זניט מדיה ו-TMF בוחנות הקמת מיזם לרכישת מדיה באינטרנט

המיזם המשותף נועד למקסם את כוח הקנייה של שתי החברות באינטרנט ■ כרגע מחכים הצדדים לתום הבדיקה של הממונה על ההגבלים על שוק רכש המדיה בישראל

סנונית ראשונה לשיתוף-פעולה בין חברות המדיה TMF וזניט מדיה? ל"גלובס" נודע כי בשבועות האחרונים נבחנה האפשרות להקמת מיזם מדיה משותף לרכישת מדיה בתחום האינטרנט של החברות.

את המיזם אמור היה להוביל ולנהל בועז שובל, לשעבר סמנכ"ל השיווק של נענע10 וקודם לכן סמנכ"ל השיווק של ynet. הרעיון היה להקים חברה כדוגמת חברות המדיה הקיימות בתחום האון-ליין, שתמקסם את כוחם של השותפים בזניט וב-TMF בכל הקשור למדיה באינטרנט.

עוד נודע ל"גלובס" כי לאחר שחלה התקדמות במגעים, פנו הצדדים למשרד עורכי הדין פישר בכר, כדי לקבל חוות-דעת האם עליהם לפנות למשרד הממונה על ההגבלים במטרה לקבל פטור. חוות-הדעת שקיבלו הצדדים קבעה כי עליהם לפנות לממונה בבקשה, אולם לאור העובדה שנתח השוק המשוער של החברה שתקום יעמוד על כ-16% בלבד - קיים סיכוי גבוה שהבקשה תאושר.

עם זאת, החברות החליטו בשלב זה להקפיא את המיזם עד להכרעת הממונה לגבי שוק המדיה בישראל. כזכור, בימים אלה מנהלת הממונה על ההגבלים העסקיים חקירה מקיפה בנוגע לשוק זה, בעיקר לאור כוונתן של חברות המדיה יוניון מדיה ומדיה קום של אדלר-חומסקי לשתף פעולה ביניהן.

שוק המדיה באינטרנט מתנהל כיום בדרך דומה לזה שהתנהל שוק המדיה הרגיל טרום התגבשות גושי המדיה הגדולים: רוב חברות האינטראקטיב קונות מדיה באופן עצמאי, ומיעוטן פועלות במשותף. TMF, לדוגמה, היא תוצר של השינויים והתזוזות שחלו בתחום המדיה באוף-ליין, כשמשרדי פרסום החלו לחבור זה לזה במטרה למקסם כוח וליצור חזית חזקה מול אמצעי המדיה.

לאחר שהוקמה יונייטד, שהפכה לחברת המדיה השנייה בגודלה אחרי יוניברסל מקאן, חברו גיתם, יהושע, יורו ודרורי-שלומי (רובם מקבוצת אומניקום) כדי ליצור גוש. גם בקבוצת באומן-בר-ריבנאי, בעלת זניט, נעשו ניסיונות להגדיל את כוחה, בין היתר על-ידי ניסיון לשתף פעולה עם קבוצת אדלר-חומסקי, בעלת מדיה קום, אך הניסיון לא צלח.

רוני ארן, מנכ"ל TMF, סירב להתייחס לידיעה.

יוסי לובטון, מנכ"ל קבוצת באומן-בר-ריבנאי: "אכן בדקנו שיתוף-פעולה בנושא האינטראקטיב. מאחר שכל נושא המדיה נמצא בימים אלה בבדיקה אצל הממונה על ההגבלים העסקיים, החלטנו להמתין עד סיום הבדיקה, ולאחריה נבחן את צעדינו בתחום המדיה האינטראקטיבית בפרט והמדיה בכלל".