סקר TIM לנובמבר: פייסבוק מדיח את ynet מהצמרת

פייסבוק עולה למקום ה-3 אחרי וואלה וגוגל, על חשבון ynet שנדחק למקום ה-4 ■ msn ואורנג-'טיים מאבדים מכוחם ■ Mako מתחזק בזכות "האח הגדול" ומתברג לראשונה במקום ה-6

מהפכה בצמרת אתרי האינטרנט בישראל: פייסבוק מצליח להתברג לראשונה לשלישיית האתרים המובילים, עם עלייה של 8.3% בשיעור החשיפה השבועי לשיעור של 61.2% (מקום 3) - כך עולה מסקר TIM לחודש נובמבר, המודד את הרייטינג באינטרנט הישראלי.

בכך מדיח פייסבוק את אתר ynet, שאמנם התחזק ב-2.8% לשיעור של 58.4%, אך יורד למקום ה-4.

ההתחזקות המתמשכת של פייסבוק מאיימת גם על וואלה, ששומרת על יציבות בנובמבר עם שיעור חשיפה שבועי של 67.2%, כאשר הפער בין 2 האתרים עומד על כ-225 אלף גולשים.

גוגל ממשיך להוביל את הטבלה עם התחזקות של 3.9%, לשיעור חשיפה שבועי של 92.3%. במקום ה-5 מדורג אתר שיתוף קבצי הווידיאו YouTube, עם שיעור חשיפה שבועי של 54.9%.

המפסיד הגדול של השבוע הוא אתר MSN, שמאבד 21.2% בשיעור החשיפה השבועי שלו לשיעור של 16% בלבד, ומידרדר למקום ה-14. גם אורנג' טיים מאבד החודש 18.9% לשיעור חשיפה שבועי של 11.3% (מקום 22).

אתרים נוספים שנחלשו השבוע הם תפוז, שמאבד 6.9% לשיעור של 19.3% (מקום 12); b144, שנחלש ב-14.9% (מקום 11); ודפי זהב, שמאבד 9.4% לשיעור חשיפה שבועי של 17.6% (מקום 13).

בין האתרים שהתחזקו בחודש נובמבר נמצאים Mako, שעלה ב-7.4% החודש לשיעור חשיפה שבועי של 28.4% (מקום 6), גם הודות לפופולריות של תכני הווידיאו של "האח הגדול". בכך מצליח Mako לעקוף שוב את אתר נענע10, שנחלש בנובמבר ב-0.6% לשיעור חשיפה שבועי של 28.2% (מקום 7), ומתברג לראשונה במקום ה-6.

אתר השוואת המחירים זאפ התחזק בנובמבר ב-6.3% לשיעור של 25.2% (מקום 9). אתר הלוחות winwin של "ידיעות אחרונות", שהתברג לראשונה בסקר בחודש שעבר, מתחזק ב-2.9% לשיעור של 11.4%.

בגזרת אתרי הספורט, אתר ספורט5 שומר על כוחו, אך החודש הוא לא מקדים את one, עם תיקו בין הצדדים. שיעור החשיפה השבועי של ספורט5 ו-one עומד על 14.5%, לאחר שבחודש שעבר הצליח ספורט5 לעקוף את one.

בקרב בין אתרי הכלכלה, "גלובס" ממשיך במגמת ההתחזקות, עם עלייה של 12.4% לשיעור חשיפה שבועי של 14.8% (מקום 16) - בהשוואה לשיעור חשיפה שבועי של 15.8% ל"דה מרקר". אולם, שיעורי החשיפה של "דה מרקר" כוללים גם את רשת החברתית-היכרויות "דה מרקר קפה", שמושכת 30-40 אלף גולשים, כך שבפועל "גלובס" הוא אתר הכלכלה הפופוארי בישראל. בקרב הגולשים ממקומות העבודה, שיעור החשיפה ל"גלובס" עומד על 14.5% - בהשוואה ל-14.7% ל"דה מרקר".

סקר TIM של TNS טלסקר לנובמבר הוא ה-46 במספר, ונערך בקרב מדגם של כ-800 משתמשי אינטרנט מעל גיל 13 מפיזור ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל.

סקר טים