נפסלה ועדת מכרזים לתפקיד בכיר במשרד התקשורת

מקורבים לועדה: הועדה נפסלה כי נציבות שירות המדינה העדיפה לא להתעמת משפטית עם מי שהגיש השגה ■ מדובר בארוע חריג שכן נציבות שירות המדינה בדרך כלל לא פוסלת ועדות מכרזים אלא בעקבות סיבות יוצאות דופן

נציבות שירות המדינה פסלה ועדת מכרזים שבה היה חבר מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר-טל, כך נודע ל"גלובס". מדובר בארוע חריג שכן נציבות שירות המדינה בדרך כלל לא פוסלת ועדות מכרזים אלא בעקבות סיבות יוצאות דופן.

מדובר במכרז לתפקיד סמנכ"ל הפיקוח במשרד התקשורת. מלבד המנכ"ל בר-טל נכחו בועדה שלושה בכירים ממשרדים ממשלתיים אחרים. נציין שלרוב נוכחותו של המנכ"ל והשפעתו על חברי הועדה בדרך כלל מכריעים את הכף לטובת המועמד שהוא חפץ בו. במכרז המדובר לא היה מועמד שהמנכ"ל דחף אליו, וכל המתמודדים נפסלו.

ועדת המכרזים פסלה את כל ארבעת המועמדים שנגשו למכרז ולא מצאה איש מהם מתאים לתפקיד. בעקבות זאת פנה עוזי לוי, בכיר באגף ההנדסה, והגיש השגה על החלטת הועדה. נציבות שירות המדינה בדקה את ההשגה וקבעה חד משמעית שהמכרז היה פגום ושיש להקים ועדה חדשה בהרכב שונה. משמעות החלטת הנציבות היא שבר-טל לא יוכל לשבת בועדה החדשה שתקום והיא תורכב מאנשים חיצוניים למשרד התקשורת.

נציין שאירוע כזה הוא חריג ביותר שכן מבדיקת נציבות שירות המדינה עולה כי חברי הועדה לא נחשפו למידע רלוונטי וחשוב לגבי לוי, שכן הוא זכה להיות עובד מצטיין של המשרד פעמיים, וקיבל חוות דעת חיוביות ביותר ממנהליו. בנוסף, לוי קיבל "כשיר שני", בעת שהסמנכ"ל הנוכחי צבי יונדלר זכה לקבל את התפקיד בפעם הקודמת. במלים אחרות ועדת המכרזים שאישרה את יונדלר קבעה כי במידה ולא יוכל לבצע את התפקיד מכל מיני סיבות, לוי יוכל להיכנס לתפקיד ללא דיחוי.

גורמים שמקורבים לנושא אמרו ל"גלובס" כי הסיבה שנציבות שירות המדינה החליטה לפסול את הועדה קשורה לכך שנרתעה ממכתב מעורך דינו של לוי. אותם גורמים מציינים שבועדה הייתה תמימות דעים שלוי לא התאים בשל חוסר ניסיון בניהול, אך הדברים לא באו לידי ביטוי בפרוטוקול שרשמה אחת מחברי הועדה. במידה והיו נרשמים חוות הדעת המלאות לגבי לוי, סביר להניח שאיש בנציבות שירות המדינה לא היה יכול לומר דבר.

עוד עולה מהנתונים שהוצגו בפני נציבות שירות המדינה כי הציון שקיבל לוי בשקלול כל הדירוגים, היה גבוה ועמד על 258 מתוך 288, כך שלכאורה לא ברור מדוע הוחלט לפסול אותו. לגבי זה אומרים גורמים המקורבים לועדה כי הציון שקיבל לוי היה נמוך. לשאלה אם כך מדוע החליטה הנציבות לפסול את הועדה לאחר שקבלה את תגובות החברים, נאמר כי הנציבות העדיפה ללכת על בטוח ולכנס ועדה חדשה כדי שלא תצטרך להתעמת משפטית עם לוי. בסופו של דבר כאמור החליטו בנציבות לכנס ועדה נוספת שבהרכב שונה ואותם מועמדים שהגישו את מועמדותם בפעם הקודמת.