"להקפיא ההנחייה בדבר קציבת כהונתם של מבקרים פנימיים"

כך מבקשת הוועדה לביקורת המדינה מרשות החברות ■ לינדנשטראוס: "יש לתת עצמאות למבקרים הפנימיים, שכן קציבת כהונתם תפגע בעצמאותם"

הוועדה לביקורת המדינה מבקשת מרשות החברות להקפיא הנחייה בדבר קציבת כהונתם של מבקרים פנימיים. ההנחייה מופיעה בחוזר שהוציאה הרשות, ואשר עוסק גם בהטלת תקופת צינון על מבקרים פנימיים שסיימו כהונתם, וכן בביקורת רו"ח על עבודתו של המבקר הפנימי.

במהלך הישיבה, אמרה נציגת רשות החברות הממשלתיות, כי המנהל החדש של הרשות, דורון כהן, בוחן את כל הסוגיה. יחד עם זאת, אמרה, ההנחייה קיבלה את אישורו של היועמ"ש.

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, חה"כ יואל חסון, תקף את התנהלות רשות החברות, ואמר כי אין זה ראוי שהרשות הוציאה חוזר כזה באופן חד-צדדי, ללא כל התייעצות או שיתוף.

נשיא לשכת המבקרים הפנימיים, שלמה קלדרון, תקף את היועץ המשפטי לממשלה, על תמיכתו בהגבלת כהונתם של מבקרים פנימיים, בעוד בכל הנוגע לקציבת כהונתם של יועצים משפטיים במשרדים ממשלתיים, הוא נלחם עד חורמה. קלדרון תקף את רשות החברות הממשלתיות וטען כי עמדתם מהווה "פתרון יצירתי איך לבטל את הביקורת הפנימית ואיך לנטרל את המבקר הפנימי. ההוראה שהם הוציאו היא פועל יוצא של סך כל הפעילות שנעשות על מנת להחליש את הביקורת ולא לחזק אותה".

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, תמך בעמדת לשכת המבקרים הפנימיים. לדבריו, יש לתת עצמאות למבקרים הפנימיים, שכן קציבת כהונתם תפגע בעצמאותם. לינדנשטראוס הגדיר את המבקרים הפנימיים כ"חיילים שלו" במשרדי הממשלה.