תופעה: הרשתות החברתיות מרחיקות את הגיימרים מהמחשב

החיבור לרשת החברתית הפך לצורך בלתי נשלט של המכורים, במטרה לעדכן כמה שיותר את הסטטוס ולבדוק מה קורה אצל חבריהם ■ התפשטות הרשתות החברתיות לעולם הגיימינג היתה רק עניין של זמן

עולם הרשתות חברתיות היה הטרנד החם של 2009. הוא התרחב מהרשת גם לטלפונים סלולריים, שמאפשרים גישה לפייסבוק ולטוויטר מכל מקום שבו נמצאים.

החיבור לרשת החברתית הפך לצורך בלתי נשלט של המכורים, במטרה לעדכן כמה שיותר את הסטטוס ולבדוק מה קורה אצל חבריהם. התפשטות הרשתות החברתיות לעולם הגיימינג הייתה רק עניין של זמן.

לפני מספר שבועות פרסמה סוני את אחד מעדכוני התוכנה הקבועים שלה למערכת ההפעלה של קונסולת פלייסטיישן 3. מלבד השיפורים הרגילים, עדכון זה מאפשר לראשונה גם חיבור בין קונסולת המשחקים של סוני לבין פייסבוק.

גיימרים עדיין אינם יכולים להיכנס באופן חופשי לעמוד הבית שלהם בפייסבוק, אך העדכון מאפשר להם לדווח על התקדמותם במשחקים, כמו על זכייה בתוצאות מיוחדות או על סיום המשחק. הדיווח אינו דורש הקלדה של נתונים, המערכת שולחת את המידע בעצמה. לשחק עם טוויטר

במשחק ההרפתקאות Uncharted 2 שיצא לאחרונה מבית סוני, נמצאה דרך להתחבר עם שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר. הכותר מאפשר לבצע משחקים מרובי משתתפים באמצעות הרשת האינטרנטית של סוני. בנוסף, הכותר מעדכן את החברים של משתמשי הטוויטר בכל הדברים שהגיימרים עושים במשחק.

למשל, כאשר השחקנים מתחברים למשחק מרובה משתתפים, מקבלים תוצאות גבוהות או מסיימים שלבים - החברים מקבלים עדכון.

פייסבוק גם ב-Xbox

החיבור עם הרשתות החברתיות אינו בלעדי לסוני וקיים גם בקונסולת המשחקים Xbox 360 של מיקרוסופט, ואפילו בצורה טובה יותר.

משתמשי Xbox יכולים באמצעות שירות הלייב להיכנס לעמודי הבית בפייסבוק ובטוויטר בממשק מיוחד שנבנה לקונסולה, לצפות באלבומי תמונות ולהגיב להודעות של חברים.

בשונה מפלייסטיישן 3, היתרון הוא שהשחקנים נהנים משירותי הרשתות על מסך טלוויזיה גדול ובממשק שתואם את החוויה הסלונית. הפיכת הקונסולות לאופטימליות לרשתות החברתיות היא יכולת נוספת, שאמורה להפוך את המוצרים האלו למרכז המדיה הסלוני.