כותבים מכתבים: לויט כותב לטמפלטון, יו"ר סאן לבעלי המניות

לויט למוביוס: "מדבריך נראה כי קיבלת מידע שגוי. אני מבין בהחלט את תסכולך מהעדרם של דו"חות כספיים מבוקרים" ■ שנגווי לבעלי המניות: "לויט עשה מאמצים מיוחדים לשם הפצת שקרים ומצגי שווא על סאן"

פחות משבועיים לפני אסיפת בעלי המניות של תרו , וכל הצדדים בעניין חוזרים לדרך התקשורת האהובה עליהם - כתיבת מכתבים. בסוף השבוע פורסמו שני מכתבים: אחד מיו"ר תרו, בארי לויט, למארק מוביוס מקרן טמפלטון המחזיקה ב-10% מתרו, והשני מיו"ר סאן, דיליפ שנגווי, לבעלי המניות של תרו. נזכיר שסאן נמצאת במאבק שליטה מול משפחות מייסדי תרו בראשות לויט, על השליטה בחברת התרופות החיפאית. טמפלטון העבירה לאחרונה את תמיכתה ממייסדי תרו לסאן.

במכתבו של לויט למוביוס הוא מתייחס להצהרות מוביוס בתקשורת לאחרונה, בהן גם בראיון ל"גלובס". "מדבריך נראה כי קיבלת מידע שגוי", כותב לויט. "אני מבין בהחלט את תסכולך מהעדרם של דו"חות כספיים מבוקרים. תסכול זה משותף לשנינו. אולם, תהליך הבדיקה של הדו"חות לשנת 2006 ועדכון הדו"חות לשנים 2005 ו-2004 נמצאים בתהליכי סיום".

"צוטטת כמפקפק באמיתות התוצאות הפיננסיות שפרסמנו ל-2009. באם יש לך בסיס עובדתי לפקפק במהימנות התוצאות שפרסמנו, אנא עדכן אותי. באם לא, אנא המנע מלצאת ברמיזות פומביות שכאלה", מוסיף לויט.

"קשה לנו להבין מדוע תרצה להעביר את השליטה בתרו לידי סאן. אתה בעצמך צוטטת כאומר שקאראקו (חברה בת של סאן בה התגלו ליקויים, ש.ח.ו) אינה רק 'סיפור אחד'. זוהי דוגמה עגומה ביותר לדרך בה פועלת סאן ברגע שהיא משיגה שליטה בחברה ציבורית. החרמת מוצרים על ידי ה-FDA, סגירת מפעלים, והתפטרותו של יו"ר הוועדה הבלתי תלויה של הדירקטוריון. זהו הדפוס בו אתה מבקש לתמוך כעת".

לויט מתייחס גם לבקשת תרו לאשר שיפוי לדירקטורים, הצעה שתעלה לדיון באסיפה בשבוע הבא. "ב-2005 אישרו בעלי המניות מתן שיפוי לדירקטורים באופן מלא ובהתאם לחוק. הסיבה היחידה שבגללה אנו מבקשים כעת מבעלי המניות לאשר את השיפוי הקיים היא כתגובה לתביעה הקנטרנית של סאן כנגד תרו והדירקטורים, אשר יוצאת כנגד זכותם לקבלת שיפוי - דבר לו זוכים למעשה כל הדירקטורים בחברות ציבוריות", הוא כותב.

לדברי לויט, קאראקו אינה הבעיה הרגולטורית היחידה של סאן, והיא "הסתבכה" גם עם הרגולטור ההודי. לויט כותב שבהודו הוחלט לחקור אם הליכי אישור נאותים ננקטו במתן האישור לסאן לשווק תרופה לסרטן במסגרת טיפולי פוריות, על בסיס ניסויים קליניים שכללו רק 55 נשים. לדבריו, תרופת המקור כוללת אזהרה שהתרופה עלולה לגרום נזק לעובר, אך "למרות החששות הכבדים אשר הובעו בהודעת הרגולטור ההודי, סאן ממשיכה לשווק תרופה זו בהודו במסגרת טיפולי פוריות לנשים בגיל הפוריות כפי שעשתה בעבר".

לויט מסכם את מכתבו בכך ש"תרו היא כיום חברה מצליחה, תפעולית ופיננסית. כמובן שסאן מבקשת להשיג שליטה בחברת תרו וליהנות מהישגים אלה מבלי לשלם בעבורם מחיר הוגן לבעלי המניות שלנו. אנו מחויבים למנוע תוצאה שכזו. היות שמטרת סאן ברורה לעין זה מכבר - וסבורני כי הביאה אותך להתנגד למהלכיה בעבר - אני תוהה מדוע, אחרי כל הזמן הזה, החלטת לשנות את עמדתך. אנו מפצירים בך לזנוח את העמדה בה נקטת לאחרונה".

מכתבה של סאן לבעלי המניות

מכתב נוסף, כאמור, הוא זה של סאן לבעלי מניות תרו. "ד"ר בארי לויט עשה מאמצים מיוחדים לשם הפצת שקרים ומצגי שווא על סאן, בתמיכתם הגלויה של יתר חברי הדירקטוריון", כותב שנגווי, יו"ר סאן, שמשתמש בלשון חריפה נגד לויט והדירקטורים של תרו. "מטרתם היחידה של מכתבי ד"ר לויט היא ברורה: להסיח את תשומת ליבכם מההגנה ה'חובקת כל' שמוצע שתינתן לדירקטורים העצמאיים כחלק מתשלום שוחד על שותפותם לדבר עבירה בהנצחת השליטה של משפחת לויט ומורוס על תרו באורח בלתי חוקי תוך הפרת חוזים שנחתמו בידי המשפחה".

"אין נתונים פיננסיים אמינים ותקפים מזה כשבע שנים. כישלון זה הוא תוצאת מעשי אותם דירקטורים עצמאיים לכאורה, בביצוע חובות הנאמנות שלהם כלפי בעלי המניות. במקום לעבוד לטובת תיקון המצב, הם רוצים כעת שכל בעלי המניות בתרו ישלמו עבור כל תביעות נזק שיוגשו כנגדם כתוצאה מכישלון זה", כותב שנגווי. "קיימים רק שני הסברים לכישלון להציג דו"חות כספיים מבוקרים מהימנים שנה אחר שנה - הדירקטורים הנוכחיים הם בלתי כשירים לחלוטין או שהם מסתירים משהו".

הוא מציין במכתבו שסאן הזרימה לתרו כ-60 מיליון דולר, תמורת האופציה לרכוש את מניות תרו המוחזקות בידי משפחת לויט ומורוס ב-7.75 דולר למניה במידה והמיזוג לא יתממש. "מהרגע בו תרו קיבלה את כספה של סאן, משפחות לויט ומורוס, תוך שיתוף פעולה של יתר הדירקטוריון, ניסו להתחמק מההתחייבויות החוזיות", הוא כותב.

"מכתביו האחרונים של לויט לבעלי המניות רצופים במצגי שווא, הצהרות כוזבות והשמטות, ביניהם ההצהרה שלו, כי האסיפה השנתית הבאה כוללת הצבעה בעניין הצעת הרכש של סאן וכי אנו בסאן מנסים לאלץ בעלי מניות להציע את מניותיהם. דבר זה פשוט אינו נכון", הוא מוסיף. שנגווי מסכם את מכתבו בטענה שלויט ומשפחתו "הראו שוב ושוב שהאינטרסים שלהם מבוססים על השמירה על עצמם ולא לטובת האינטרסים של בעלי מניות תרו", וקורא לבעלי המניות להתנגד להצעות תרו באסיפה הכללית.

נזכיר כי מוביוס עצמו ציין בשבוע שעבר כי "המצב בתרו קריטי וכל עיכוב הוא הפסד לבעלי המניות".