טמפו שוקלת לבצע רה-ארגון במערך הפרסום שלה

מסתמן כי גליקמן-נטלר-סמסונוב זכה בתקציב הפרסום של משקה האנרגיה XL במכרז שנערך בין משרדי הפרסום של טמפו ■ מתחילת השנה הושקעו בפרסום XL כ-6.8 מיליון דולר במחירי מחירון

טמפו שוקלת לבצע רה-ארגון במערך הפרסום שלה, ובחלוקת תקציבי הפרסום בין המשרדים השונים - כך נודע ל"גלובס".

בתוך כך, מסתמן כי גליקמן-נטלר-סמסונוב, השחקן החדש יחסית במערך הפרסום של טמפו, הוא הזוכה במכרז על תקציב הפרסום של מותג משקאות האנרגיה XL - כך נודע ל"גלובס". עם זאת, גם מקאן-אריקסון נמצא עדיין בתמונת המכרז.

הרקע למכרז הוא השינוי בהפצת המותג בישראל. כזכור, החל מינואר 2010 מקבלת טמפו את זכויות ההפצה של המותג בישראל למשך 10 שנים. זכויות ההפצה היו עד אז בידי חברת סידס, שהחזיקה אותו כשנה לאחר שקיבלה את זכויות ההפצה מחברת בני פאוזי שהשיקה את המותג בישראל.

המותג עבר מספר גלגולים בהתנהלות הפרסומית שלו: תקציב הפרסום טופל במשך מספר שנים על-ידי משרד הפרסום המגזרי יארא, מאחר שהצעדים הפרסומיים הראשונים כוונו דווקא למגזר הערבי ולרשות הפלסטינית. לאחר מכן, כשהפעילות הפרסומית הורחבה גם לישראל, בחרה חברת XL העולמית לתת ליארא להוביל את הקמפיין בכל השוק הישראלי.

כשהוחלט על העברת הפצת המותג לחברת סידס, נפתח מכרז בו התמודדו מקאן-אריקסון, אדלר-חומסקי&ורשבסקי, יהושע TBWA ובאומן-בר-ריבנאי. מקאן-אריקסון זכה במכרז, אך לאחר מספר שבועות התבטלה ההתקשרות בין הצדדים, בין היתר בשל אי-יכולת להגיע להסכמות מסחריות.

לאחר שניסיונות ההתקשרות עם משרדי הפרסום הגדולים כשלו, בחרה סידס להישאר עם משרד הפרסום ציבלין תקשורת צעירים,.

מערך הפרסום של טמפו כולל את גיתם BBDO, המטפל בפפסי ובסאן בנדטו; מקאן-אריקסון, המטפל בהייניקן, מכבי, וגולדסטאר; וגליקמן-נטלר-סמסונוב, המטפל במותג ג'אמפ.

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, מתחילת השנה הושקעו בפרסום XL כ-6.8 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-2.5 מיליון דולר במחירים אמיתיים.