כוכב סוף השנה

מניית סיטי מקרינה על כל השוק

מי שאמון על תורת תבניות המחיר מתרשים הנרות היפניים ויסתכל על הגרף של C יזהה שם תבנית יפה של כוכב בוקר. זו תבנית של שלוש יחידות מסחר. הראשונה היא יום של ירידות שערים, המצב האופייני למניה בחודשים האחרונים, השנייה היא יום של שיווי משקל (יום חמישי) והשלישית היא יום של עליות שערים (שישי). המשמעות של התבנית הזו היא סיכוי טוב להיפוך מגמה מירידה לעלייה. במקרה של סיטי , מהלך מעל לרמת ה-3.45 יחשב סימן שורי נוסף.

התחלתי את הטור עם סיטי משום שהגרף שלה משקף את הפוטנציאל להתממשות תרחיש העליות אל תוך חודש ינואר. תבנית כוכב הבוקר היא תבנית יפה וחשובה של היפוך מירידה לעלייה וכשמדובר במניית סיטי, אחת מסמלי המשבר, יש בכך בשביל להקרין על השוק.

מכל מקום, לא על סיטי לבדה יעלו מדדי ניו יורק (כזכור, הוא הוצאה ממדד דאו ג'ונס כשסר חינה בעיני וועדת המדד). התרחיש שהוצג כאן בתקופה האחרונה דיבר על שבועיים של דשדוש ואח"כ עליות שערים. ביום שישי תמו השבועיים. הדשדוש עבר חלק מנקודת מבט שורית וניתן לומר שהקונים הצליחו לשמור את המנועים חמים.

המסחר ביום שישי, הדרך בה הוא הסתיים ונפח המסחר הגדול בשליש השלישי של יום המסחר תומכים בסיכוי לעליות שערים עם פתיחת שבוע המסחר הבא, שבוע מסחר מקוצר (חמישי קצר, שישי חופש) לפני כריסטמס.

קטנות וזריזות

להזכירכם שהמניות שאמורות להנות מעליות השערים של סוף השנה ותחילת ינואר הן מניות החברות הקטנות. זהו זמן להיות אגרסיביים מהבחינה הזו. יחד עם זאת, במהלך חודש ינואר, ראוי לשקול מכירה של המניות האלו והעברה של תיק המניות למצב הגנתי תוך התמקדות במניות של חברות גדולות, מהסקטורים בריאות, טכנולוגיה, תעשיה ואנרגיה ואם אפשר תוך שימת לב לסוגיית תשלום הדיבידנד. פסיכולוגית, השוק "רוצה" תיקון והרצון הזה לא בא לידי ביטוי כבר זמן רב. פברואר יכול להיות זמן מתאים.

המדד החשוב ביותר למעקב הוא הנאסד"ק שכן הוא המדד החזק. מהלך שלו מעל 2,240 יחשב סימן שורי ארוך טווח. אם יעלה מעל הרמה הזו, האפקט המיידי יכול להיות חזק. מכיוון שמדובר בהתנגדות לא פשוטה, היא מעיבה על פוטנציאל עליות סוף השנה. לפיכך חשוב עוד יותר לנסות להיות במניות הנכונות ולא לסמוך על המדדים, למקרה שמניות קטנות יעלו הרבה אבל ללא השפעה משמעותית על המדדים.