אתר הילדים הישראלי TIPO מושק גם בגירסה טורקית

מייסדי TIPO, מחברת הסטארט-אפ הישראלית טוויג'י, חתמו על הסכם בשווי 3 מיליון דולר עם חברת התקשורת הטורקית DOGAN, ותפתח עבור הטורקים אתר ילדים ■ טוויג'י עומדת מאחורי אתר הילדים המוביל ברוסיה

אתר הילדים הישראלי TIPO מושק גם בגירסה טורקית. חברת הסטארט-אפ הישראלית טוויג'י (Tweegee), המפעילה בישראל את אתר TIPO, חתמה על הסכם בשווי של כ-3 מיליון דולר עם חברת התקשורת הטורקית DOGAN.

במסגרת העסקה השיקה החברה אתר ילדים בטורקית (tipeez.com) כבר בנובמבר האחרון בגירסת BETA. עד כה זוכה האתר לביקור של 160 אלף גולשים ייחודיים מדי חודש.

טוויג'י (Tweegee) היא פלטפורמת אינטרנט שנבנתה ועוצבה במיוחד עבור ילדים. מייסדי טוויג'י, המפעילים בישראל את אתר TIPO, משלבים באתריה פיתוח רשת קשרים חברתית, תוכן דיגיטלי וכלים אינטראקטיביים לילדים וטרום בני עשרה.

בפברואר 2009 השיקה החברה, יחד עם ענקית התקשורת הרוסית RBC, את tvidi.ru, שהפך להיות אתר הילדים המוביל ברוסיה. האתר זכה באחרונה במקום הראשון בתחרות סטארט-אפים מקומית.

מודל החדירה לשווקים של טוויג'י הוא על-ידי חבירה לשותפי מדיה גדולים מקומיים להקמת שותפות מקומית, תוך שהם מממנים את הפעילות, השיווק והפיתוח העסקי - בעוד טוויג'י מתחייבת לצד הטכני, לידע ולתמיכה במוצר.

האסטרטגיה העסקית של טוויג'י היא שימוש בערוצי שיתוף-פעולה ופעילויות ממותגות של גופים מסחריים גדולים בתוך האתרים, הפונים לפלח שוק הילדים. ערוצים אלה מבטיחים את פעילותם ומעורבותם של ילדים עם תכניהם הפרסומיים.

טוויג'י גייסה עד כה כ-2.7 מיליון דולר מקרדן תקשורת (kardan.com) וממשקיעים פרטיים. טוויג'י גייסה 6 מיליון דולר מחברת RBC עבור הקמת ה-JV המקומי ברוסיה. כיום טוויג'י נמצאת בסבב גיוס שני על מנת חדור לשווקים נוספים כמו גרמניה והודו.