על רקע חקירת רשות ני"ע דלק נדל"ן ביטלה הנפקה

בעל השליטה, יצחק תשובה, יערוב להלוואה בנקאית בסך 50 מיליון שקל

בעוד יצחק תשובה חוגג עם קבוצת דלק שבשליטתו את העלייה הגבוהה ביותר במעו"ף, החברה הבת דלק נדל"ן עדיין תלויה על כרעי תרנגולת. החברה, בשליטתו הישירה של תשובה לאחר שפוצלה מהקבוצה, דיווחה כי לא תבצע בינתיים גיוסי הון שתכננה לבצע, ובהם הנפקת זכויות בהיקף של 100 מיליון שקל.

לדלק נדל"ן יש נכון לסוף הרבעון השלישי התחייבויות ענק בגובה 21 מיליארד שקל, ולאחר ביטול ההנפקה החברה בוחנת חלופות לגיוס. בינתיים, הודיעה החברה כי תשובה יערוב להלוואה של 50 מיליון שקל שיעמיד בנק לחברה כמימון ביניים לשלושה חודשים, על חשבון הקצאת מניות עתידית.

ביטול ההנפקה מגיע, על פי הערכות, בעקבות דרישת רשות ני"ע להבהרות בנוגע לתשקיף המדף שהפקידה בסוף אוגוסט. לפני מספר שבועות פשטו חוקרי הרשות על משרדי החברה ברמת גן ואספו חומרים. במסגרת הבדיקה תושאלו מנכ"ל החברה, ערן מיטל, וסמנכ"ל הכספים דניאל לבנטל.

על פי ההערכות, נחקרות בדלק נדל"ן פעולות שנעשו בשנים האחרונות, בתקופה בה נוהלה החברה על ידי איליק רוז'נסקי. ככל הידוע, מתכוונים חוקרי הרשות לזמן לחקירה בכירים נוספים בחברה בעבר ובהווה. ממה שידוע, הטריגר לבדיקה היה פרישתו הפתאומית של מנכ"ל החברה, ירום אורן. אורן החליף את רוז'נסקי, שהודיע ביולי על עזיבתו לאחר שמונה שנים. רוז'נסקי נחשב למנכ"ל דומיננטי, שהוביל את החברה להנפקה, כמו גם את מסע הרכישות האגריסיבי שלה בתקופת הגאות. במקביל, היה אחראי למצבה הלא פשוט כיום.

המוסדיים לא נותרו אדישים, ובשבועות הקרובים יתקיימו אסיפות של מחזיקי האג"ח, כשהנושא המרכזי על סדר היום שלהן הוא מתן דיווח שוטף אודות מצב החברה ועסקיה. *