מקורות: "הרצון לחסוך כמה אגורות יוביל לייבוא מים מטורקיה"

מקורות ייזום תגיש הצעה נגדית למחיר שקבע לה האוצר עבור מתקן ההתפלה באשדוד ■ יו"ר מקורות, אלי רונן: "אם ממשלת ישראל לא תעמוד בהתחייבויותיה - המשבר במשק המים יעמיק, וכולנו נתגעגע למס הבצורת"

חברת מקורות ייזום תגיש הצעת מחיר נגדית למחיר המים שקבע לה משרד האוצר עבור מתקן ההתפלה באשדוד, כך נודע ל"גלובס". יו"ר מקורות, אלי רונן אמר הבוקר כי החברה תאבק על קיום ההסכם להקמת המתקן, שנחתם עם המדינה ב-2007.

"לממשלת ישראל יש התחייבות חתומה ואני מצפה ממנה לכבד הסכמים" אמר רונן בראיון בלעדי ל"גלובס" "מדובר במתקן חיוני שאם לא יוקם, המשבר במשק המים יעמיק וכולנו נתגעגע למס הבצורת".

לפני 10 ימים הודיעה ועדת המכרזים הבין משרדית להתפלת מי ים למקורות ייזום, חברת בת של מקורות, כי עליה להתחייב למחיר שלא יעלה על 2.36 שקלים למ"ק מים.

לדברי רונן "הרצון לחסוך כמה אגורות לקוב עלול להוביל אותנו למצב שנצטרך לייבא מים מטורקיה ב-1.5 דולר לקוב. אף גורם אחר לא מסוגל לבנות מתקן כזה בתוך שנתיים. אנחנו לקראת סגירת המימון הבנקאי ומוכנים לעלות לשטח מחר". גורמים באוצר אמרו ל"גלובס" כי בהסכם מ-2007 התחייבה מקורות לספק את המים המותפלים במחיר שוק ובהתאם לכך נקבע המחיר שנדרש ממנה כיום.