המגזר הציבורי ממשיך להתחמם: גם עובדי הטאבו בעיצומים

מוקדם יותר פתחו בעיצומים עובדי רשות המסים, שהצטרפו לעובדי רשות המים ועובדי שירות התעסוקה השובתים

השקט התעשייתי עליו הוסכם לפני כשנתיים בין ההסתדרות למשרד האוצר נגמר באופן רשמי ביום שישי האחרון, והמגזר הציבורי כבר מתחיל להתחמם: ההסתדרות הודיעה אחר הצהריים (א') כי עובדי המקרקעין, האחראים בין היתר על הרישום בטאבו, לא יקבלו מחר קהל ולא יענו לטלפונים, זאת כאות "סולידריות" עם עובדי רשות המים, ששובתים מאז תחילת דצמבר האחרון.

הצעד הזה מתווסף לעיצומים של עובדי רשות המסים, שלא קיבלו היום קהל כחלק מאותה סולידריות עם עובדי רשות המים. יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, איים כי "המשך התעלמות המדינה ומשרד האוצר מעובדי רשות המים תוביל להחרפת צעדי ההזדהות".

עובדי רשות המים דורשים תוספות שכר משמעותיות והבטחות שונות במסגרת הסכם קיבוצי חדש, וזאת לאור השינויים המבניים לאחר הפיכת נציבות המים לרשות ממשלתית. לעובדים היה קלף חזק עד יום חמישי האחרון: הם חשבו כי השביתה בה הם נוקטים תמנע את ייקור תעריפי המים, אולם יו"ר רשות המים, פרופ' אורי שני, עדכן את התעריפים בעצמו יחד עם מספר מנהלים בכירים. בינתיים, העובדים ממשיכים למנוע את מדידת מפלס הכינרת והאקוויפרים, ומסרבים להנפיק אישורים שונים.

גם 600 עובדי שירות התעסוקה ממשיכים להימנע מקבלת קהל, כאשר המשמעות היא שביתה לכל דבר. העובדים דורשים ממשרד האוצר לחתום על הסכם העבודה שגובש עימם במסגרתו יינתנו להם תוספות שכר, דרגות ותקנים בעלות כוללת של כ-11 מיליון שקל, אך זאת מבלי להתנות את ההסכם בהרחבת תוכנית ויסקונסין. במשרד האוצר מתעקשים לפי שעה על ההתניה הזאת, בשל החשש כי אם עובדי שירות התעסוקה יקבלו תוספות שכר עוד לפני הרחבת התוכנית, הם ימשיכו בניסיונותיהם לטרפד את התוכנית כליל.

כן נזכיר, כי ארגון עובדי משרד הביטחון ביקש היום לפעול להכרזת סכסוך עבודה בתגובה לשינויים המבניים במשרד הביטחון, אותם מתכוונת ההנהלה לבצע באופן חד-צדדי.

יצוין כי ההסתדרות תבקש בקרוב לנהל מו"מ על הסכם שכר חדש במגזר הציבורי, ולא מן הנמנע כי גל העיצומים הנוכחי הוא רק יריית הפתיחה.