בעקבות ההסכם הגלובלי: תקציב הפרסום של נוקיה עובר ל-JWT

היקף התקציב: כ-9 מיליון דולר במחירי מחירון ■ בנוסף נבחנת העברת תקציב רכש המדיה ממדיה קום לקראט מדיה וואן ■ השינויים - בעקבות ההסכם הגלובלי של נוקיה עם JWT וקארט

הנהלת יורוקום ישראל, יבואנית המותג הסלולרי נוקיה, משנה את מערך הפרסום שלה. תקציב הקריאייטיב של נוקיה יעבור מגלר-נסיס ל-JWT ישראל. במקביל נבחנת האפשרות להעביר את תקציב רכש המדיה ממדיה קום של גלר-נסיס ואדלר-חומסקי לקראט מדיה וואן.

השינויים הנבחנים הם בעקבות התזוזות בתקציב הפרסום של תקציב נוקיה בעולם, שם הועבר תקציב הקריאייטיב של נוקיה ל-JWT העולמית ולקראט כבר לפני כשנתיים.

תקציב הפרסום של נוקיה מטופל בגלר-נסיס מאז השקת המותג בארץ - לפני 13 שנה - ונחשב לאחד מתקציבי העוגן במשרד.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של יורוקום, יבואנית נוקיה, עמד ב-2008 על כ-8 מיליון דולר במחירי מחירון - מהם כמיליון וחצי דולר במחירי מחירון לפרסום באינטרנט באמצעות arc אינטראקטיב, והיתרה בידי גלר-נסיס.

מתחילת 2009 עמד תקציב הפרסום של יורוקום על כ-9 מיליון דולר במחירי מחירון - מהם מיליון דולר באמצעות arc אינטראקטיב, והיתרה בידי גלר-נסיס.

יצויין כי חלק מהקמפיינים לנוקיה הם תמיכה במותג עצמו והם נעשים על-ידי יורוקום, וחלק אחר הוא פעילות משותפת עם חברות הסלולר תוך חלוקה בעלויות.

כאמור, העברת התקציב הינה חלק ממהלך גלובלי של חברת נוקיה העולמית, שהעבירה בעולם את תקציבי המדיה לסוכנות קראט ואת תקציב הקריאייטיב ל-JWT. תקציב המדיה של יורוקום מנוהל במדיה קום, מאחר שתקציב הקריאייטיב של המותג נוקיה מנוהל בגלר-נסיס, המשתף פעולה עם אדלר-חומסקי בחברת מדיה קום.

יצויין כי במקרה זה, כאשר מדובר במהלך עולמי, נראה כי לקבוצה המקומית יש פחות אפשרויות לאוטונומיה, ולמרות שקראט מדיה וואן בישראל היא חברה קטנה בהרבה ממדיה קום, קיים סיכוי סביר כי התקציב יועבר לשם.

אילן גרינבוים, מנכ"ל נוקיה ישראל, אמר כי תקציב הפרסום של נוקיה עובר ל-JWT כתוצאה מההסכם הגלובלי שנחתם עם JWT באירופה. המעבר יסייע ליורוקום ישראל ליישם את האסטרטגיה השיווקית-פרסומית של נוקיה בצורה המקסימלית.

גרינבוים הוסיף כי כחלק מתהליכים גלובליים בנוקיה, עברה יורוקום לפני מספר חודשים לחברת האינטראקטיב YR אינטראקטיב, וכן נשקלת האפשרות לעבוד מול קארט מדיה וואן ברכש המדיה.

גרינבוים הודה לגלר-נסיס, שעבד עם המותג נוקיה מאז השקתו בארץ לפני 13 שנה.

יורם דמבינסקי, מנכ"ל JWT ישראל, מסר: "אני שמח ומאושר לצאת לדרך משותפת עם מותג מוביל, מעניין ומאתגר כמו נוקיה. אני בטוח שנעשה דברים מדהימים יחד. ברמה האישית אני מתרגש לחזור לשוק הסלולר, אותו אני מכיר מצוין מהעבודה המשותפת והמעורבות הגדולה שלי עם אורנג' וסלקום במהלך הקריירה שלי".