חוצות זהב זכתה במכרז הפרסום על גבי גשרים בחיפה

לאחר מאבק משפטי בין רפיד וחוצות זהב, זכתה חוצות זהב בזיכיון עבור 1.8 מיליון שקל, ותשווק 160 פני פרסום חדשים במיקומים מועדפים

לאחר מאבק משפטי הוכרזה חברת פרסום החוצות "חוצות זהב" כזוכה המכרז בשלטי הגשרים בחיפה - כך נודע ל"גלובס".

מדובר בשלטים הנמצאים מעל נתיב הנסיעה, מה שמאפשר זווית צפייה טובה. לרוב, חברות השילוט מקבלות עליו מחיר פרימיום, שכן הגשרים מתומחרים במחיר גבוה יותר בתוך חבילת הפרסום. המכרז מעניק זכויות שילוט על גבי 160 פני פרסום הממוקמים ב-10 גשרים גדולים בחיפה. תקופת הזיכיון היא לשנה פלוס שנתיים, ובתנאי הסף דרשה העירייה תשלום מינימום של 1.65 מיליון שקל לשנה עבור הזיכיון.

סביב המכרז בחיפה התנהלה סאגה משפטית ארוכה. לפני למעלה משנה הוציאה העירייה מכרז לזיכיון השילוט, שהוחזק במשך כעשר שנים ברפיד. פתיחת מעטפות המכרז הסתיימה בסוף אפריל, ואז התברר כי היו בה רק שתי הצעות - של רפיד ושל חוצות זהב.

עם פתיחת המעטפות התברר כי הצעתה של חוצות זהב גבוהה יותר: 1.8 מיליון שקל לשנה דמי זיכיון מול 1.75 של רפיד. אולם בדיעבד התברר כי הייתה טעות סופר באחת מטבלאות החישובים בתנאים המסחריים שלה. עם זאת, את סך החישוב לפרמטר עשתה חוצות זהב בצורה נכונה, והגישה מחיר ריאלי. עם זאת, בשל הטעות בהצעת חוצות זהב, עיריית חיפה המליצה לוועדת המכרזים להכריז על רפיד כזוכה.

בחוצות זהב כאמור פנו בעתירה לבית משפט להכיר בהם כזוכים וקיבלו צו מניעה זמני שאסר על העירייה להתקשר עם רפיד.

במהלך הדיון בעתירה התברר שבהצעתה של רפיד נפל פגם שלא היה ידוע לחוצות זהב: ההצעה הייתה חתומה בידי מנהל שאינו מוסמך לחתום מטעמה על ההצעה. חוצות זהב תיקנה את עתירתה, וטענה כי הצעתה של רפיד פסולה. בית המשפט בחיפה קבע כי הצעת רפיד פסולה, אך רפיד הגישה ערעור לבית המשט העליון וביקשה צו מניעה זמני. שופטת העליון, עדנה ארבל דחתה את הבקשה לצו מניעה זמני, ובכך נסללה הדרך להתקשרות בין חוצות זהב לעירייה.

רפיד וחוצות זהב הן השחקניות העיקריות בתחום הפרסום על גשרים: רפיד מחזיקה (כולל הזיכיון החדש בחיפה) כ-300 פני פרסום בארץ, בעיקר בתל אביב ובחיפה; וחוצות זהב מחזיקה 150 פני פרסום בירושלים, בראשון-לציון, בגבעתיים, בבני-ברק ובקריות. המכרז של חיפה היה מעין לשון מאזניים בין החברות.

גבאי גולן, סמנכ"ל חוצות זהב: "תמהיל השלטים של החברה כלל מאז ומתמיד אחוז גבוה באופן משמעותי של שלטי פרימיום במיקומים אסטרטגיים. הזכייה במכרז הגשרים של עיריית חיפה משתלבת היטב במדיניות זו".