פשרה: 3 מתוך 8 סניפי מגה בעיר לא יועברו לשופרסל

ביוני 2007 חתמה שופרסל על הסכם עם אמות להשכרת 8 סניפים של רבוע כחול, אך לאחר מאבק הצליחה רבוע כחול להשאיר חלק מהסניפים בידיה ■ וורמברנד: "ההסכם נותן לרבוע כחול ביטחון לעשרות שנים"

שנתיים וחצי לאחר מחטף הסניפים על-ידי שופרסל , רבוע כחול וחברת אמות הגיעו לפשרה: על-פי ההסכם שגובש בין הצדדים, 3 מבין 8 הסניפים שהיו אמורים לעבור לרשת שופרסל יישארו בידי רבוע כחול.

כפי שחשף "גלובס", ביוני 2007, חתמו חברת אמות ורשת שופרסל על הסכם, לפיו אמות תשכיר לשופרסל 8 מבנים שבהם פועלים סניפי רשת רבוע כחול. המבנים היו אמורים לעבור לרשת שופרסל בהדרגה, החל מסוף שנת 2009.

למעשה, שופרסל הציעה לחברת אמות דמי שכירות גבוהים משמעותית מהסכומים ששולמו לה על-ידי רבוע כחול, וכך, מבלי שברבוע כחול היו ערים למשא-ומתן שהתנהל בין הצדדים, הגיעה להסכם עם חברת אמות על העברת הסניפים.

מבחינתה של שופרסל היה מדובר במהלך מבריק, שכן בשל נתח השוק שבו היא מחזיקה, ולאחר שאושר לה להתמזג עם קלאבמרקט, שופרסל אינה יכולה לרכוש רשתות. ההסכם שעליו חתמה היה למעין רכישה חלקית של רשת באמצעות חוזי שכירות, ומבלי שהדבר יצריך את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

ברבוע כחול החליטו שלא להרים ידיים, אלא להילחם בהחלטה באמצעיים משפטיים. היום רושמת רבוע כחול הישג לאחר שהצליחה להותיר בידיה 3 מבין הסניפים וכן לחתום על חוזי שכירות ארוכי-טווח עם חברת אמות לגבי יתר הנכסים שהיא משכירה ממנה.

חוזי השכירות נחתמו לתקופה של 10 שנים. יתרה מכך, במסגרת זו סוכם עוד כי רבוע כחול תקבל הזדמנות ראשונה להמשיך ולשכור סניפים אלה מעבר לתקופת השכירות הקיימת והמוארכת ובתנאים כלכליים עדיפים.

3 הסניפים שיישארו ברבוע כחול ולא יעברו לשופרסל הם סניפי מגה בעיר בשכונת קריית-שרת ברעננה, בבאר-שבע ובערד. סניף מגה בול בערד הוא הסניף היחיד שיש לרבוע כחול בעיר, ולכן היא ראתה בו חשיבות.

במקביל שכרה רבוע כחול נכסים לפתיחת סניפים חדשים בגבעתיים ובאור-יהודה.

הסניפים שיעברו לרשת שופרסל הם שני סניפי מגה בעיר גבעתיים וכן סניפי מגה בעיר ברמת-גן, אור יהודה, וברחוב ברודצקי בתל-אביב. יחד עם זאת, מועד הפינוי של סניף מגה בעיר בגבעתיים, שלפי החוזה הוא בסוף 2009, נדחה לאמצע שנת 2010, והוא יהיה הסניף הראשון שיעבור לשופרסל. יתר הסניפים שתפנה רבוע כחול יועברו בהדרגה לשופרסל עד שנת 2012.

מנכ"ל רבוע כחול, זאב וורמברנד, אישר בתגובה את הידיעה ומסר כי "ההסכם שהגענו אליו מחזק את רבוע כחול ונותן לנו ביטחון לעשרות שנים".