אירופה בעקבות וול סטריט: המדדים ננעלו בירידות של עד 0.25%

המכירות הקמעונאיות בגוש האירו ירדו ב-1.2% בנובמבר, לעומת עלייה של 0.2% באוקטובר ■ מרווין קינג הותיר את הריבית בבריטניה על 0.5% - בהתאם לתחזיות

שוקי אירופה ננעלו בירידות שערים על רקע הודעת הריבית בבריטניה וירידה מפתיעה במכירות הקמעונאיות בגוש האירו. ברקע, גם המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות שערים.

המכירות הקמעונאיות בגוש האירו ירדו ב-1.2% בנובמבר, לעומת עלייה של 0.2% באוקטובר. המכירות הקמעונאיות בגרמניה ירדו ב-1.1% במונחים חודשיים. אנליסטים בסקר של רויטרס חזו עלייה של 0.2%. מדובר בחודש הרביעי ברציפות של ירידה במכירות הקמעונאיות בכלכלה השנייה בגודלה בעולם. במונחים שנתיים המכירות ירדו ב-2.8%.

בבריטניה, מרווין קינג, נגיד הבנק המרכזי של אנגליה (BOE), הותיר, כצפוי, את הריבית על שפל של 0.5%. כמו כן, הבנק המרכזי הותיר את התוכנית לרכישת אג"ח בהיקף 200 מיליארד ליש"ט על כנה. עם זאת, קינג אמר כי הכלכלה הבריטית, אחת הנפגעות העיקריות מהמשבר הפיננסי העולמי סוף סוף יוצאת מהמיתון.

המדדים המובילים באסיה נסחרו בירידות שערים לאחר הנעילה המאכזבת אמש בוול סטריט, וכאשר המשקיעים החלו לממש את העליות האחרונות.

"המשקיעים ממתינים לנתוני התעסוקה שיתפרסמו מחר בארה"ב, ובינתיים הם מעדיפים לחכות בצד", אמר אנליסט בדיאווה סקיורטיז SMBC.

מניית ג'פאן איירליינס הובילה את הירידות בטוקיו, אך מניות הכרייה וההובלה הימית מציגות עליות.

בזירה הסינית, הבנק המרכזי של סין (PBOC) מכר אג"ח לשלושה חודשים בריביות גבוהות יותר בפעם הראשונה מזה 19 חודשים לאחר שהודיע כי ב-2010 בכוונתו לצמצם את היקף ההלוואות ולבלום את עליית המחירים. הבנק המרכזי הסיני הציעה למכירה אג"ח בהיקף 60 מיליארד יואן (8.8 מיליארד דולר) בריבית של 1.3684%, 0.04% מעל הריבית שהוצעה בשבוע שעבר. קובעי המדיניות הכלכלית שואפים ל"צמיחה מתונה" של היקף ההלוואות כדי לתמוך בצמיחה בד בבד עם שליטה על ציפיות האינפלציה.

בורסת סידני ננעלה בירידות על אף שהמכירות הקמעונאיות באוסטרליה עלו ב-1.4% בנובמבר - העלייה החדה ביותר מזה שמונה חודשים. קונצנסוס האנליסטים עמד על עלייה של 0.3% בלבד. בנפרד, הגרעון המסחרי של אוסטרליה התכווץ בנובמבר ל-1.7 מיליארד דולר אוסטרלי (1.57 מיליארד דולר) לעומת 2.08 מיליארד דולר אוסטרלי באוקטובר. זאת לאור ירידה של 3% ביבוא ונסיגה של 2% ביצוא.

ג'פאן איירליינס יורדת ב-10.7%

מניית ג'פאן איירליינס , חברת התעופה הגדולה ביותר ביפן, איבדה גובה לאחר שעיתון ניקיי דיווח כי הישות הממשלתית עליה הוטל לבנות מחדש את החברה, צמצמה את החוב של החברה ב-730 מיליארד ין באמצעות הסדרי חוב וקיצוצים בהסדרי הפנסיה של העובדים. נראה כי בעלי המניות יאלצו לספוג חלק מהעול של קיצוץ החוב.

מניות הכרייה BHP ביליטון וריו טינטו ריכזו עניין לאור עליית מחירי מתכות הבסיס.

מניות חברות הספנות מיטסואי O.S.K , צ'יינה קוסקו הולדינגס (סימול: 1919 בהונג קונג), ריכזו עניין לאחר שגולדמן זאקס ומורגן סטנלי המליצו על ענף ההובלה הימית.