עוד קושי לתפרון: ריט 1 מסרבת להפחית לה דמי שכירות

ריט 1 דיווחה לבורסה שתפרון לא שילמה לה את דמי השכירות בסך 658 אלף דולר על מבנה שהיא משכירה לה ■ ריט 1 לא מתרשמת ממצבה הכלכלי של תפרון ומההסדר שלה עם הבנקים

קושי ראשון ביישום ההסדר של תפרון עם הבנקים: קרן ריט 1, שמשכירה לתפרון מבנה בגוש שגב, לא מוכנה להוריד את דמי השכירות שתפרון משלמת.

חברת הטקסטיל תפרון, שנקלעה לקשיים שהעמידו את המשך פעילותה בספק, הודיעה ביום חמישי שעבר על הסדר עם הבנקים המלווים. לצד תנאים נוספים ובהם הזרמת הון ממבטח שמיר ומקרן פימי, אחד מתנאי ההסדר של תפרון עם הבנקים היה לנסות להגיע להסכם שכירות חדש עם ריט 1, במסגרתו היא תשלם דמי שכירות נמוכים יותר וגם תפנה חלק מהמבנה אותו היא שוכרת. ריט 1, חברה המחזיקה ומנהלת נכסי נדל"ן מניב, משכירה לתפרון מבנה של כ-13 אלף מ"ר.

היום דיווחה ריט 1 לבורסה שתפרון לא שילמה לה את דמי השכירות עבור החודשים ינואר עד מארס 2010, בסך 658 אלף דולר. הסכום נוסף לחוב קודם של תפרון, 219 אלף דולר עבור דצמבר 2009, שריט 1 דיווחה עליו לפני מספר שבועות.

ריט 1 לא מתרשמת ממצבה הכלכלי של תפרון ומההסדר שלה עם הבנקים. בדיווח היא מציינת כי ניסיונותיה להגיע להסדר חוב עם תפרון ומשא ומתן שנערך עימה בנוגע לשינוים בתנאי ההתקשרות - לא צלחו. לפיכך הפסיקה ריט 1 את המגעים עם תפרון והורתה ליועציה המשפטיים לפעול לגביית החוב של תפרון באופן מיידי.