פרופ' סוארי מחליף את ד"ר בכר: יקדם את הרכבת הקלה בת"א

בעלי המניות בחברת MTS החליטו "לגייס את פרופסור סוארי במטרה לסייע לליבון הסוגיות מול המדינה משרדי הממשלה, ולהגיע להסכמות הפיננסיות והמסחריות" ■ משרד האוצר הודיע לאחרונה ל-MTS כי עליה להשלים את הסגירה הפיננסית לפרויקט בתוך 90 יום

קבוצת בעלי המניות של זכיינית הרכבת הקלה בתל אביב, חברת MTS, שכרה את שירותיו של פרופסור יצחק סוארי, כדי שירכז את מהלכי קידום פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב, במסגרת לוחות הזמנים וההסכמות מול המדינה, ולסייע לפתרון הסגירה הפיננסית.

סוארי יחליף בתפקיד את ד"ר יוסי בכר לשעבר מנכ"ל האוצר.

משרד האוצר הודיע לאחרונה ל-MTS כי עליה להשלים את הסגירה הפיננסית לפרויקט בתוך 90 יום, אחרת יהווה הדבר עילה לביטול הסכם עימה. האוצר גם הודיע על דחיית שורת ההסתייגויות שהעלתה MTS לגבי הפרויקט.

בהודעה שפרסמה הדגישה MTS כי היא רואה בפרויקט הרכבת הקלה "פרויקט לאומי, בעל משמעות לאומית עמוקה אשר תביא מזור לבעיות תחבורה רבות בגוש דן" וכי היא סבורה כי במגעים אלו, ניתן להשלים את הדיונים על הנושאים שעדיין נותרו פתוחים, בתוך השבועות הקרובים.

בהודעה נאמר כי בעלי המניות החליטו "לגייס את פרופסור סוארי במטרה לסייע לליבון הסוגיות מול המדינה משרדי הממשלה, ולהגיע להסכמות הפיננסיות והמסחריות".

קבוצת MTS שנבחרה ב-2006 במכרז לביצוע "הקו האדום" של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, מורכבת משילוב של -6 חברות, מהארץ ומחו"ל, בעלות ניסיון בהקמה ותפעול של פרויקטים גדולים של תשתיות, תחבורה ותחומים רלוונטיים נוספים - שישה גופים מהמובילים בתחומם: תאגיד סימנס הגרמני, אפריקה ישראל, אגד אחזקות מקואופרטיב אגד, חברת CCECC הסינית, סוארס דה קוסטה הפורטוגזית (SDC), וחברת HTM מהולנד (שותפה ללא אחזקות).