מניות הנדל"ן: המדדים איבדו גובה בשבוע החולף

י.ח. דמרי ואפריקה מגורים, למרות ששתיהן נמנות עם אותו מגזר, משכו את המדד לשני כיוונים שונים ■ בשני המקרים הן בלטו בתשואה חיובית או שלילית יתרה ללא סיבה בולטת

הירידות שפקדו השבוע את הבורסה המקומית לא פסחו על מניות הנדל"ן - ומדד נדל"ן כחול-לבן, כמו גם מדד נדל"ן 15, ירדו ב-1.8%, אם כי הראשון מבין השניים ממשיך להחזיק בתשואה חיובית עודפת מתחילת השנה.

י.ח. דמרי ואפריקה מגורים , למרות ששתיהן נמנות עם אותו מגזר, משכו את המדד לשני כיוונים שונים; בשני המקרים הן בלטו בתשואה חיובית או שלילית יתרה ללא סיבה בולטת, למעט פעילות ערה של מוסדיים. בדמרי, שעלתה 6.4% השבוע, הייתה זו אקסלנס, שפעילות הנוסטרו, קופות הגמל קרנות הנאמנות והפנסיה שלה אוחזות ב-8.5% מהחברה.

באפריקה מגורים, שהתממשה לאחר עלייה משמעותית בתקופה האחרונה, מדובר בכלל פיננסים. כלל שייכת לקבוצת IDB, המהווה בעלת עניין בחברה, לצד הזרוע הנדל"נית המיוצגת במדד על-ידי נכסים ובנין וגב ים.

מניה נוספת הזוכה לעניין מקרב המוסדיים היא בריטיש ישראל . מגדל רכשה השבוע 1.4% ממניותיה מידי אדם ואדגר ברונפמן, כך ששיעור אחזקתה כמעט והופך אותה לבעלת עניין. הפניקס עברה את הסף בעקבות האחזקה של אקסלנס שבשליטתה, שמרכזת גם את ההנפקה המתוכננת של אג"ח ג'.

בריטיש הגדילה השבוע את היקף הצעת הרכש לסדרה א' אותה היא מתכוונת להחליף בסדרה החדשה ל-300 מיליון שקל, גידול של 50%. גם הריבית המוצעת עלתה ל-5.85%. מועד הקיבול יחול בסוף השבוע.

שתיים נוספות המתכננות לגייס הן ביג ומבני תעשיה . S&P מעלות הכניסה השבוע את דירוג האשראי של ביג, " A", לרשימת מעקב עם השלכות שליליות, עקב תוכנית השקעות אגרסיבית וצפי להרחבת הייזום. מבני תעשיה, שירדה מתחילת השנה ב-8.1%, מתכננת לגייס באמצעות כתבי אופציה לסדרות האג"ח ט' ו-י"ג, שיפקעו בהדרגה במהלך חצי השנה הקרובה. התמורה העתידית (ממימוש כתבי האופציה) עשויה להגיע ל-173.1 מיליון שקל נטו.