תקציבי הפרסום של בסט ביי וביג בוקס יוצאים למכרז

התקציבים, בהיקף כולל של כ-4 מיליון דולר, מטופלים כיום בגלר-נסיס-פובליסיס ובפרסום שנהב ■ בין המתמודדים במכרז הפרסום החדש: יהושע TBWA ובאומן-בר-ריבנאי

בסט ביי רשתות עורכת מכרז על תקציבי הפרסום של מותגי בסט ביי וביג בוקס - כך נודע ל"גלובס". במכרז משתתפים 3 משרדי פרסום, ביניהם באומן-בר-ריבנאי ו יהושע TBWA.

כיום מטופל תקציב בסט ביי בידי פרסום שנהב, ואילו תקציב ביג בוקס מנוהל בידי גלר-נסיס, לאחר המיזוג עם פרסום אריאלי שטיפל בתקציב בשנים האחרונות.

ב-2006, עם השקת ביג בוקס, הועבר תקציב הפרסום שלה לפובליסיס-אריאלי, למרות שתקציב בסט ביי טופל בפוגל-אוגילבי. ואולם הפיצול לא החזיק מעמד: תקופה קצרה לאחר ההשקה הועבר גם תקציב בסט ביי לאריאלי. הבסיס להעברת התקציבים לאריאלי היה מסחרי: מיוז, שרכשה אז את המדיה לתקציבי קבוצת פישמן (בעלת השליטה בביג בוקס ובסט ביי), שיתפה פעולה עם אריאלי, שרכש אז את המדיה שלו דרכה.

מספר שנים לאחר מכן הפקידה קבוצת פובליסיס את ניהולו של פרסום אריאלי בידי יאיר גלר ומשה נסיס - בעלי גלר-נסיס, כחלק מבניית חברת אחזקות של קבוצת פובליסיס בישראל. אחד המהלכים הראשונים שביצעו גלר ונסיס היה הפסקת ההתקשרות עם מיוז. בעקבות כך תקציב בסט ביי הועבר מהמשרד, ולמרות התחזיות - תקציב ביג בוקס נותר, בינתיים, בגלר.

באחרונה חלו שינויים גם במבנה הבעלות של בסט ביי וביג בוקס: ניופאן בשליטת צביקה גיור רכשה מקבוצת פישמן 26% מהרשתות. במסגרת העסקה ניתנה לגיור אופציה לרכישה של 24% נוספים מהרשתות.

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, תקציב הפרסום של בסט ביי עמד ב-2008 על כ-6.5 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-2-2.5 מיליון דולר במחירים ריאליים. תקציב הפרסום של ביג בוקס עמד ב-2008 על 3.4 מיליון דולר במחירי מחירון, המהווים כ-1-1.5 מיליון דולר במחירים ריאליים.

* רשתות בסט ביי וביג בוקס הן בבעלות קבוצת פישמן, שהיא בעלת השליטה ב"גלובס".