הולכים עם ריס על TXT

על הסקטורים הממולצים ל-2010 ועל ה-ETF's שבעזרתן ניתן להשקיע

ה-S&P500 אישר בימים האחרונים שרמת ה-1,150-1,160 היא רמת התנגדות משמעותית ורמת ה-1,130 היא רמת תמיכה משמעותית. הראשונה משמעותית לטווח הארוך. השנייה משמעותית לטווח הקצר-בינוני. לא נותר לנו אלא להמתין ולראות מה קורה ויכול להיות שההמתנה תהיה מורטת עצבים.

הגדרת המגמה נשארת מגמת עליה לטווח הבינוני-ארוך ולטווח הקצר, מותנה בתמיכה מעל 1,130. לפי נתוני סיום המסחר ביום שישי, קיים סיכוי שלפחות בפתיחת שבוע המסחר (יום שלישי), התמיכה תעבוד. מהלך מתחת ל-1,130 יחשב סימן דובי ואפשר להגן, לפחות לטווח הקצר, מתחת לרמה זו.

ביחס לנאסד"ק , כל שנותר הוא להזכיר שהתמיכה החשובה היא ב-2,238. התמיכה שלו המקביל ל-1,130 של ה-S&P500 היא 2,275. פריצה שלה כלפי מטה תיחשב איתות דובי.

סקטורים חזקים

באופנהיימר, בית ההשקעות המספק לנו מחקר ואסטרטגיה, ממליצים על שלושה סקטורים ל-2010: טכנולוגיה, בריאות ותעשיה. טכנית, אנחנו לוקחים כרגע את הבריאות והתעשייה ומוסיפים לכך את האנרגיה.

XLV היא ה-ETF להשקעה בסקטור הבריאות. ניכרת התחזקות משמעותית שלה ביחס ל-S&P500. מצד שני, על הגרף היא נמצאת ברמת התנגדות, באזור ה-33 דולר, ואחרי מהלך עליה משמעותי. לא מחיר מציאה.

הפיתרון הוא ללכת למניות מתוך הסקטור שנמצאות במצב טכני טוב יותר. למשל, פייזר (PFE). לאחרונה היא פרצה את ההתנגדות ב-19 דולר. הפריצה הזו מסמנת סיכוי להמשך עליה כאשר אזור ה-19 דולר משמש כרמת תמיכה מתחתיה אפשר להגן על פוזיציית רכש.

XLI היא ה-ETF להשקעה בסקטור התעשיה. תיבחן תמיכה ב-29 דולר. תמיכה תיחשב סימן שורי. לקניון המניות הכנסנו לא מזמן את TXT השייכת לסקטור. עוד דוגמא למניה שיש לה תמיכה קרובה וחזקה ופוטנציאל לעליה. את הרעיון להשקעה במניה קבלנו מהטור האחרון של ג'ון ריס המתפרסם כאן אחת לשבועיים.

XLE היא ה-ETF להשקעה בסקטור האנרגיה. נמצאת במגמת עליה עם תמיכה באזור ה-56.5-57 דולר. אחת ממניות הקניון השייכת לסקטור שלא מפסיקה לעלות (נקווה שתמשיך) היא CGV, חברת הגיאופיסיקה הצרפתית. המניה רצה למעלה ולאחרונה פרצה התנגדות ב-25 דולר. ההתנגדות הפכה לתמיכה וממנה המניה ממשיכה לעלות. ניתן להגן מתחת ל-25 דולר.