מקאן משלימה את רכישת מלוא מניות החברה-הבת מקאן טופר

רוכשת כעת 40% מהמניות ממייסדת החברה, אסנת טופר ■ נשקלת אפשרות למזג בעתיד את מקאן טופר, שהיקפי הפעילות שלו הצטמצמו בשנים האחרונות, עם משרד הפרסום מקאן בוטיק המתמחה בתקציבים קטנים

האם קבוצת מקאן-אריקסון סוגרת את חברת-הבת שלה, מקאן טופר? ל"גלובס" נודע כי הקבוצה רוכשת 40% ממניות מקאן טופר, והופכת בכך לבעלת המניות היחידה ומחזיקת מלוא המניות. מקאן רוכשת את המניות מאסנת טופר, מייסדת המשרד, ששימשה בשנים האחרונות כנשיאת המשרד ופורשת עתה מתפקידה.

רשמית, במקאן טוענים כי מקאן טופר לא נסגר. בתגובה לשאלת "גלובס" אומרת היום (ג') איריס בק, מנכ"ל הקבוצה, כי בהמשך תיבחן האפשרות למזג את מקאן טופר עם משרד הפרסום מקאן בוטיק, המתמחה בטיפול בתקציבים קטנים.

לדברי בק, דנה ברא"ז מונתה למנהלת מקאן טופר, והיא תחליף את אסנת טופר - שהיתה מנכ"לית ושותפה בחברה בשנים האחרונות. ברא"ז קודמה לתפקיד לאחר 4 שנים בהן שימשה כמנהלת לקוחות ואסטרטגיה בחברה.

פרסום הרבסט-טופר פעל משנת 2001, עם התמחות בפרסום להיי-טק, ביוטכנולוגיה, תרופות, שוק ההון ולימודים. חלק גדול ממודעות המשרד הן מודעות דרושים (פרסום משאבי אנוש).

קבוצת מקאן-אריקסון החלה לרכוש מניות בהרבסט-טופר במהלך 2003, בחלוקה לפיה אריה הרבסט החזיק 40% מהמניות, אסנת ונורית טופר החזיקו 40%, ומקאן החזיק ב-20%.

בשנתיים אלה הראה המשרד גידול מסוים, וב-2005 הגדילה מקאן את אחזקותיה ל-60%. עם השלמת העסקה, הוסב שמו של המשרד למקאן טופר, והוא עבר לשכון פיזית עם כל קבוצת מקאן בבית מקאן-אריקסון. אסנת טופר הפכה לנשיאת החברה, ואריה הרבסט, שפרש מהרבסט-טופר, הפך למנהל ביוניברסל מקאן.

ואולם, השנים מאז הפיכתה של מקאן לבעלת המניות הדומיננטית במשרד לא היטיבו עמו: מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקפי הפרסום המתנהלים במשרד הלכו וירדו (ראה טבלה). הסיבה העיקרית לירידה בהיקפי המשרד היא התחזקות האינטרנט בשנים האחרונות, שפגעה מאוד בכל משרדי הפרסום שהתמחו בתחום הדרושים.

בין לקוחות מקאן טופר: מגדל שוקי הון, קבוצת חנן מור, חברות האופנה קרייזי ליין ולוצ'י ודיזנגוף סנטר.

22