שטראוס תשיק מוצר בקמפיין משותף עם פארמוויל בפייסבוק

פארמוויל תציע בוטנים כגידול חדש בחווה הווירטואלית, ושטראוס תצא במקביל בקמפיין השקה לחטיף "טעמי" עם בוטנים ■ מדובר בשיתוף-פעולה מסחרי ראשון מסוגו בעולם שעושה זינגה, יצרנית האפליקציה הפופולרית

קבוצת שטראוס יוצאת בשיתוף-פעולה מסחרי עם ענקית המשחקים החברתיים זינגה: ל"גלובס" נודע כי קבוצת שטראוס עתידה להעלות בסוף השבוע הבא קמפיין רחב היקף בשיתוף זינגה על מנת לקדם מוצר חדש: "טעמי Nuts" - חטיף "טעמי" עם בוטנים.

את הבוטנים ניתן יהיה "לרכוש" ו"לגדל" בפארמוויל, חוות המשחקים הפופולרית בפייסבוק אותה פיתחה זינגה, אולם הבוטנים לא יהיו ממותגים אלא יוצעו למשתמשים כ"גידול" חדש. במקביל ל"גידול" החדש יעלה קמפיין טלוויזיוני רחב היקף, שיעשה את החיבור בין הבוטנים שניתן לגדל בפארמוויל לבין חטיף "טעמי" החדש, וזו למעשה תהיה החשיפה הראשונה של המוצר.

יוסי לובטון, מנכ"ל באומן-בר-ריבנאי, משרד הפרסום החתום על המהלך, אישר את הידיעה: "המטרה שלנו בקמפיין הזה הוא לא להיות פולשניים, אלא להשתלב במשחק באופן טבעי - אחרת זה הורס למשתמשים את החוויה. רשתות חברתיות נולדו מתוך צורך שאינו רלוונטי לפרסום, ולכן חייבים להקפיד שלא לדחוף בכוח מסרים שיווקים".

המהלך מוערך בסכום של כ-4 מיליון שקל.

לדברי מיכל לוי, מנהלת השיווק בחטיבת תענוג והנאה של קבוצת שטראוס, "זהו שיתוף-פעולה ראשון מסוגו בעולם עם זינגה, ואנחנו מתכננים בקרוב לעלות בקמפיין משותף. זוהי הדרך הטובה ביותר להדק את הקשר עם קהל היעד ולהמשיך בחדשנות. למרות שהגידול החדש בפארמוויל לא יהיה ממותג, הצרכנים יידעו לעשות את הקישור בינו לבין המוצר החדש שלנו. חתרנו להשתלב באופן טבעי בפעילות היומיומית באפליקציה הכי פופולרית בעולם".

מדובר בשיתוף-פעולה מסחרי ראשון בעולם של זינגה, שעד כה לא יישמה מהלך דומה עם מותג כלשהו.

ההכנסות של זינגה מגיעות מ-2 מקורות עיקריים: מכירת מוצרים וירטואליים ופרסומות. יש להניח כי שיתוף-הפעולה המסחרי הזה משקף ניסיון למציאת מודל נוסף ליצירת הכנסות או מודעות למותג, אולם כרגע שיתוף-הפעולה אינו מתבסס על מודל עסקי כלשהו בין הצדדים.

על-פי ההערכות, מעל לחצי מיליון גולשים ישראליים משחקים באפליקציה של פארמוויל מדי חודש, והצדדים מקווים כי השקת קמפיין משותף תגדיל את האינטראקציה של הגולשים הישראליים בפארמוויל, ותסייע בהגדלת החשיפה של המוצר החדש של שטראוס. גם היום, 7 חודשים אחרי השקת פארמוויל, מדובר באפליקציה החברתית הפופולרית ביותר בפייסבוק, עם 74 מיליון משתמשים פעילים בחודש.

מהלך חדשני זה של שטראוס מגיע אחרי מהלך שיווקי מוצלח אחר, שגם הוא קיבל ביטוי נרחב בזירת המקוונת: יצירת 4 דמויות מונפשות, ה"עליתונים", שהם למעשה הפרנזטורים של עלית. הדמויות קיבלו ביטוי ראשוני בשלטי חוצות שהפנו לפייסבוק, ורק שבוע לאחר מכן נחשף בקמפיין הטלוויזיוני כי קבוצת שטראוס עומדת מאחורי הדמויות האנונימיות.

זינגה במספרים

* מספר המשתמשים באפליקציות החברה בעולם: 230 מיליון גולשים פעילים בחודש

* מספר המשתמשים בפארמוויל בעולם: 74 מיליון גולשים פעילים בחודש

* מספר משתמשים בפארמוויל בישראל: למעלה מחצי מיליון גולשים פעילים בחודש