שוקי העולם הגיבו לתוכנית של אובמה: קאק איבד השבוע 3.4%

מדד פוטסי ירד השבוע ב-2.8% ודאקס נחלש ב-3.1% ■ הבנקים באירופה הובילו היום את הירידות, ובראשם דויטשה בנק, ברקליס ו-סוסייטה ג'נרל ■ על הסנטימנט הכביד גם חשש מפני העלאת ריבית בסין

שוקי העולם נעלו את שבוע המסחר בירידות, על רקע תוכניתו החדשה של אובמה, אשר קרא להידוק הרגולציה על המוסדות הפיננסיים - רגולציה אשר עלולה לפגוע ברווחיות הבנקים הגדולים. ברקע - חששות מפני העלאת ריבית בסין.

בבריטניה, הביקוש הצרכני עלה ב-0.3% בדצמבר (לעומת הציפייה לעלייה של 1.1%) בעוד שהמכירות בחנויות הכלבו ירדו ב-1% על אף עלייה של 0.5% במכירות מוצרי משק הבית.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מסבירים כי "בהתחשב בשיפור בשוק העבודה, הבריטים היו אמורים לקנות יותר במהלך תקופת החגים, אך הצרכנים העומדים בפני עלייה של 2.9% באינפלציה עשויים להתחיל לרסן את הוצאותיהם בעודם ממתינים לשיפור במצבם הכספי. הבנק המרכזי של אנגליה (BOE) צפוי לסיים את תוכנית רכישת הנכסים שלו, וצעד זה עשוי להתחיל לתמוך בליש"ט אם שנאת הסיכון תתפוגג".

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, נאם אמש (ה') בבית הלבן והציע חבילת רגולציה להגבלת לקיחת הסיכונים של הגופים המוסדיים וגודלם של הבנקים. אובמה נאם אחרי פגישה עם ראש ה'פד' לשעבר, פול וולקר. וולקר ויועצים נוספים הביעו חשש מפני הסיכונים וניגודי העניינים של הבנקים במסחר בכספם שלהם מול המסחר בכספי לקוחותיהם בניירות ערך, בסחורות, בנגזרים ובמוצרים פיננסיים נוספים.

הדיווח מאתמול, לפיו כלכלת סין התרחבה ב-10.7% ברבעון הרביעי, הצית חששות שמא המדינות שמובילות את היציאה הגלובלית מהמיתון יחלו להעלות ריבית ובכך ימנעו מהכלכלות שלהם להתאושש. מדדים בקוריאה וטייוון, אשר סומכות על סין כשוק היצוא מס' 1 שלהן, מאבדים יותר מ-2%, כל אחד.

בסיכום יומי: מדד קאק איבד 1.1% ל-3,820 נקודות. מדד דאקס איבד 0.9% ל-5,695 נקודות והפוטסי ירד ב-0.3% ל-5,303 נקודות.

בסיכום שבועי: מדד פוטסי ירד ב-2.8%, מדד קאק איבד 3.4% ודאקס נחלש ב-3.1%.

המדד הפאן אירופי DJStoxx 600 מאבד 0.31% ל-251.97 נקודות ומדד ה-MSCI אסיה פסיפיק צלל 1.4% ל-122.11 נקודות במסחר בטוקיו - רצף הירידות הארוך ביותר שלו מזה חצי שנה.

החוזים על הזהב נופלים 0.82% ל-1,094.2 דולר לאונקיה.

באירופה - משקיעים ממשיכים להתרחק מסקטור הבנקאות. בין הבנקים המרכזים עניין - דויטשה בנק (סימול: DBK), ברקליס ו-סוסייטה ג'נרל .

יום לאחר נאומו של ברק אובמה בבית הלבן, מגיעים חצי הביקורת: בג'יי פי מורגן צ'ייס מעריכים כי יישום התוכניות של הנשיא אשר קרא להידוק הרגולציה על המוסדות הפיננסיים, ייעלו לבנקים 13 מיליארד דולר. הכנסותיו של UBS צפויים לרדת ב-1.92 מיליארד דולר.

בנפרד מכך - סוני אריקסון, המיזם המשותף של סוני ושל אריקסון ליצירת מכשירים טלפון ניידים, דיווחה היום על צמצום בהפסדיה ברבעון האחרון. להוציא פריטים וחד-פעמיים, החברה הפסידה 40 מיליון אירו, לעומת 133 מיליון אירו ברבעון המקביל.

במסחר באסיה - מיצובישי קורפ ., המניב 39% ממכירותיו מסחורות, בולט לשלילה. גם סמסונג אלקטרוניקס מרכזת עניין, שכן היא מניבה 20% ממכירותיה בסין.