"הרפורמה של אובמה - הזדמנות לרכישת מניות הבנקים"

רו"ח ארז זלצמן, מנכ"ל בית ההשקעות KZI, בראיון ל"גלובס": "בכל תרחיש - אם הרפורמה תעבור ואם לא - מדובר בהזדמנות מצויינת לרכוש את מניות הבנקים האמריקנים" ■ "כהשקעות ארוכות טווח אנחנו מאד אוהבים את סיטיגרופ, וולס פארגו ואת גולדמן זאקס"

בשבוע שעבר, נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הודיע על כוונתו לקדם חקיקה להקטנת והגבלת פעילות הבנקים הגדולים. ההכרזה של אובמה הציתה גל של מימושים בוול סטריט, בעיקר של מניות הבנקים.

רו"ח ארז זלצמן, מנכ"ל בית ההשקעות KZI, רואה בירידות החדות של שבוע שעבר, הזמנות קנייה מצויינת.

"בסה"כ הלחץ על מחיר המניות נבע מהתוכנית של אובמה. בכוונתו להקטין את הסיכונים שהם לוקחים על עצמם. הקטנת החשיפה לקרנות גידור ושימוש בכספי הנוסטרו לצורכי השקעה", אמר זלצמן בראיון ל"גלובס".

"אם הרפורמה תעבור, אז הסיכון הגלום בהשקעה בבנקים האמורים יהיה נמוך יותר. אם נשליך את זה על ישראל - אז זה דומה למחיקות של בנק הפועלים שהביאו להתייצבות הבנק".

"הרפורמות יורידו את הסיכון שלוקחים באותם הבנקים. הפרמייה אותה ידרוש המשקיע הסביר לאורך זמן תקטן - מה שייעלה את מחיר המניות".

"אם הרפורמה לא עוברת אז המניות שוב ייעלו. ההבנה תהיה קצרת טווח יותר. כלומר הסיבה לתיקון הזה לא מוצדק. אבל בכל תרחיש מדובר בהזדמנות רכישה מצויינת".

"בכל אחת משתי האפשריות זה לא פוגע בשווי האמיתי של הבנקים האלה".

"כהשקעות ארוכות טווח אנחנו מאד אוהבים את סיטיגרופ , וולס פארגו ואת גולדמן זאקס ", סיכם זלצמן.