אפל תשיק מחר את מחשב הלוח החדש שלה - ה-iSlate

לפי הערכות, אפל צפויה להציע את מחשבי הלוח (tablet) עם מערכת ההפעלה של ה-iPhone; אחרים מעריכים כי המכשיר יגיע עם מערכת הפעלה חדשה לגמרי ■ הבשורה המשמעותית ביותר - יכולת של קורא ספרים אלקטרוני

ממש כמו עם ה-iPhone ועם האייפוד, זירת האינטרנט הפכה להיות היח"צנית של חברת אפל . בחודשים האחרונים געשה הרשת עם דיווחים וספקולציות על אירוע מתוכנן של החברה שייערך ביום רביעי הקרוב, בשעות הערב המוקדמות (שעון ישראל). על פי ההערכות, מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, אמור להכריז שם על מחשב הלוח (tablet) הראשון של החברה, זכה כבר לכינוי iSlate.

חרושת השמועות ברשת, שמביאות לאפל שיווק ויחסי ציבור בחינם, מדברות על כך שהחברה תביא את מחשבי הלוח להמונים, דבר שיצרניות המחשבים האישיים המתחרות לא הצליחו לעשות במשך שנים. לפי הערכות, אפל צפויה להציע את הטאבלט החדש עם מערכת ההפעלה של ה-iPhone. אחרים מעריכים כי המכשיר יגיע עם מערכת הפעלה חדשה לגמרי. הטאבלט של אפל צפוי להגיע עם מסך 7 אינץ' בטכנולוגיית OLED או LED, המספקת איכות תמונה גבוהה. בעתיד צפוי דגם מכשיר פרמיום עם מסך 10 אינץ'.

אפל TABLET מחשב הייטק

השליטה במכשיר החדש תהיה, ככל הנראה, באמצעות טכנולוגיית המולטי טאץ' של החברה. ה-iSlate צפוי להגיע גם עם עט מגע, שיאפשר שליטה נוחה בעת כתיבת מסמכים, דרך תוכנת זיהוי כתב יד.

הבשורה המשמעותית ביותר במכשיר צפויה להיות יכולת של קורא ספרים אלקטרוני. אפל תתחרה באמצעות המכשיר החדש בקינדל של אמזון, והדגם שלה צפוי לכלול גם מסך צבעוני לעומת זה של המתחרה.

לפי דיווחים, אפל נמצאת במו"מ מתקדם עם הוצאות ספרים ועיתונים לאספקת תכנים לטאבלט שלה. בשבוע שעבר פורסם ב"וול סטריט ג'ורנל" שאפל נמצאת במגעים עם מו"לית הספרים הרפר-קולינס וכן דווח על מגעים עם העיתון "ניו יורק טיימס" לאספקת תכנים מיוחדים למכשיר. עלות המכשיר, שטרם לא זכה לאישור כלשהו מאפל, עדיין לא ידועה, אך היא צפויה להגיע לאזור ה-1,000 דולר, לעומת 250 דולר לקינדל.