שופטי מחוז ת"א נאבקים על מקום בנציגות השופטים הארצית

מחלוקת בין השופטים בבתי משפט השלום של מחוז ת"א על שריון מקומה של השופטת שפרה גליק בנציגות גלשה לחלופת מיילים בעלי לשון בוטה והביאה להתפטרות יו"ר ועדת הבחירות של הנציגות במחוז

מבוכה בהנהלת בתי המשפט: אתמול (א') הודיעה יו"ר ועדת הבחירות הפנימיות של נציגות השופטים במחוז תל-אביב, שופטת בית המשפט השלום בתל-אביב, מיכל שריר, על התפטרותה מתפקיד היו"ר.

הרקע להתפטרות הנו מחלוקת שנתגלעה בין המועמדים לקראת בחירת הנציגים מבתי משפט השלום במחוז תל-אביב לנציגות השופטים הארצית, וחילופי מיילים בעלי לשון בוטה שהועברו בין שופטי המחוז בעניין הנציגות - כך נודע ל"גלובס".

בנציגות השופטים הארצית יושבים 36 שופטים, מתוכם 5 שופטים של נציגות השופטים בבתי משפט השלום, תעבורה משפחה בתל-אביב. בימים הקרובים אמורות להתקיים בחירות פנימיות של ועד מחוז תל-אביב לבחירת נציגי המחוז בנציגות השופטים, אלא שהמחלוקת שהתעוררה סביב המינויים מעיבה על קיומו של הליך תקין.

דרישת שריון

המחלוקת סובבת סביב דרישתה של אחת מנציגות בית משפט השלום בנציגות הארצית, שופטת בית המשפט לענייני משפחה ברמת-גן, שפרה גליק, כי ישוריין לה מקום בנציגות, מבלי שתידרש להתמודד על מקומה ולהיבחר על-ידי השופטים בבחירות שעתידות להיערך.

לטענת גליק, שמשמשת כנציגה מסוף הקדנציה הקודמת לאחר שנכנסה בנעליה של סגנית הנשיאה טובה סיוון שפרשה מתפקידה, לשופט בית המשפט לענייני משפחה צריך להיות נציג משוריין בנציגות.

את כל טענותיה שטחה השופטת גליק במיילים ששלחה בתפוצת רחבה לשופטי המחוז וליו"ר ועדת הבחירות, השופטת שריר. התשובה של שריר ושל שופטים אחרים המעורבים בפרשה היתה כי לא ייתכן שגליק לא תעמיד את עצמה לבחירה, וכי יועמד קלפי בבית המשפט לענייני משפחה ברמת-גן שבו יוכלו השופטים המעוניינים בכך לבחור בה. כמו כן, הוצע לגליק לארגן את חבריה בבית המשפט כך שיתמכו בה כמועמדת.

קלפיות ברמת-גן

התשובה כנראה לא נשאה חן בעיני גליק, שהשיבה במייל חוזר כי לא ניתן להציב קלפי בבית המשפט בו היא מכהנת מטעמים כאלה ואחרים. בתשובה ענו נציגי ועדת הבחירות כי ידאגו לאיסוף קולות שופטי בית המשפט לענייני משפחה ברמת-גן בדרך אחרת, ואף ישלחו שני מתמחים מבית המשפט לאסוף את המעטפות עם הקולות, ונציגות השופטים תשלם את מחיר המוניות עבורם, ככל שהדבר יידרש. גם להצעה זו סירבה השופטת גליק.

בימים האחרונים מועברות הודעות מייל רבות בתפוצה לכלל שופטי השלום במחוז, המנוסחות בלשון בוטה ומשתלחת, והעניין מעורר תרעומת רבה בקרב השופטים. חלקם מביעים רתיעה מהפוליטיקה הפנימית בבתי המשפט, שקיבלה כיוון לא ראוי ולא ענייני.

כתוצאה מהמחלוקת שלחה השופטת שריר הודעת מייל אחרונה, לפיה היא אינה מתכוונת להמשיך לעסוק בעניינים הללו, והיא מתפטרת מתפקידה כיו"ר ועדת הבחירות.

תכתובת פנימית

בתגובה לדברים מסרה דוברת מערכת בתי המשפט כי "מדובר בבחירות לנציגות השופטים לבתי משפט השלום במחוז תל-אביב. בחירות לנציגויות יתקיימו החל מסוף דצמבר 2010 כל 4 שנים, שכן רק בנציגות הארצית המכהנת הנוכחית הוסדר העניין בתקנון. כבוד השופטת שפרה גליק נבחרה לפני חודשיים על-ידי שופטי בית המשפט למשפחה. היא החליפה את סגנית הנשיאה טובה סיוון, שביקשה לפרוש מהנציגות. איננו רואים מקום להגיב על מעל דפי העיתון לעניין תכתובות פנימיות המוחלפות בין שופטים".