גילץ תרכוש באיטליה שני פארקים סולאריים ב-40 מיליון שקל

הפארקים משתרעים על שטח של כ-70 אלף מ"ר, ומתוכננים לייצר חשמל בהיקף של 1.92 מגוואט בשעה ■ העסקה מהווה את כניסתה של החברה לשוק ייצור האנרגיה הסולארית באיטליה

חברת גילץ , הפועלת בתחום האנרגיה הסולארית, חתמה על הסכם כוונות עם חברה איטלקית לרכישת שני פארקים לייצור אנרגיה סולארית הנמצאים בשלבי הקמה באיטליה, וזאת תמורת כ-40 מיליון שקל.

שני הפארקים משתרעים על שטח של כ-70 אלף מ"ר, ומתוכננים לייצר חשמל בהיקף של 1.92 מגוואט בשעה. עסקה זו מהווה את כניסתה של החברה לשוק ייצור האנרגיה הסולארית באיטליה, לאחר שזו חיזקה אחיזתה בשנתיים האחרונות בעיקר בספרד, באמצעות החברה הבת, גילץ ספרד. כיום נאמד היקף החשמל המיוצר בפארקים שבידי גילץ בספרד בכ-19 מגוואט בשעה.

כניסתה של גילץ לפעילות באיטליה נובעת בעיקר מהחקיקה האיטלקית המעודדת ניהולם ותפעולם של פארקים לייצור אנרגיה סולארית על-ידי הסקטור הפרטי. זאת, באמצעות תוספת מסובסדת לתעריף החשמל שייוצר בטכנולוגיה פוטו-וולטאלית (מבוסס על קולטי שמש) בסכום של 0.346 אירו לקילוואט שעה, שיתווסף לתמורה של גילץ ממכירת החשמל במחיר השוק. תוספת זו מובטחת לתקופה בת 20 שנים, החל ממועד תחילת הפעלתו של הפארק.

כמו כן, תחתום גילץ על הסכם תפעול ותחזוקה עם החברה האיטלקית המוכרת, במסגרתו תתחייב המוכרת לתחזק ולתפעל את הפארק לתקופה של 5 שנים, עם אופציה להארכה ל-15 שנים. תמורת שירותים אלה תהיה זכאית החברה האיטלקית לסכום אשר טרם סוכם בין הצדדים ואשר לא יעלה על סך שנתי של 40 אלף אירו למגוואט בשעה.

רוני בירם, יו"ר גילץ: "המדיניות הממשלתית במדינות מערב אירופה, המעודדת יזמיים פרטיים להקים מערכות החשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאלית, טומנת בחובה לא רק תמורה סביבתית יוצאת דופן, אלא גם פוטנציאל עסקי. גילץ תמשיך להתמקד בפיתוח מערכות סולריות לייצור חשמל ושואפת למצב עצמה כשחקן בולט ומשמעותי בתחום".