הסתיים הסכסוך בין זניט מדיה וערוץ 10: יחתמו חוזה חדש

בשבועות האחרונים הגדילה זניט את ה-Share המועבר לערוץ, לאחר מספר חודשים של העברת חלק קטן משמעותית מה-Share הטבעי

הסכסוך המסחרי בין ערוץ 10 לחברת המדיה זניט מדיה מקבוצת באומן-בר-ריבנאי מגיע ככל הנראה לקיצו. ל"גלובס" נודע כי הצדדים הגיעו לסיכומים ביניהם לגבי ההסכם השנתי ב-2010, ואם לא יחול פיצוץ של הרגע האחרון - הם צפויים לחתום על הסכם כתוב בנוגע לכך כבר בימים הקרובים.

בחודש האחרון, לאחר קיצוץ מתמשך של ה-share (החלק היחסי לפרסום) שמעבירה זניט לערוץ 10, נרשמה בפעם הראשונה עלייה, כשהחברה העבירה לערוץ נתח יחסי של 27% - כמעט החלק היחסי המגיע לו - העומד כיום על כ-29%.

מנתונים לא רשמיים בשוק עולה כי לפני הסכסוך, כשלחברה היה עדיין הסכם מסחרי עם הערוץ, עמד ה-share שהקצתה זניט לערוץ 10 בינואר על 24%, בפברואר על 35%, במארס על 36%, ובאפריל על 35%.

ממאי, עת התחיל המאבק בין השתיים, עמד ה-share שהוקצה לערוץ על 25%, ביוני על 20%, ביולי על 23%, באוגוסט על 20%, בספטמבר על 27%, ובאוקטובר על 24%.

לפי הערכות, הממוצע שהקצתה זניט בחצי שנה זו היה של 23% - פחות משמעותית מה-share הטבעי של ערוץ 10.

כפי שנחשף ב"גלובס", המאבק החל בסוף חודש מאי, שעה שהסתיים החוזה שהיה לערוץ 10 עם זניט. בזניט לא מיהרו לחדש את החוזה עם הערוץ, שעתידו עמד אז בסימן שאלה. לעומת זאת, לחברות מדיה אחרות היו עסקאות UPFRONT עם הערוץ למשך שנה. מדובר בעסקאות שתוקפן הסתיים בסוף השנה, מה שהותיר את הערוץ עם חלקים לא קטנים של זמן אוויר מכור, ולכן ללא לחץ אמיתי לחדש הסכמים.

בתחום המדיה מספרים כי הנהלת הערוץ הודיעה לאנשי זניט כי פרט לעמלה המסורתית של 15%, הם ישלמו להם אפס עמלת יתר. זניט מצידה הורידה כאמור את ה-share של הערוץ. עתה נראה כי הצדדים הגיעו לפיתרון, לפחות בכל הקשור לשנה הקרובה.

בערוץ 10 ובזניט מדיה סירבו להתייחס לידיעה.