התעריף בבוררות של הנתיב המהיר לת"א: 1,500 שקל לשעה

הבוררים בהליך - פרופ' אוריאל פרוקצ'יה, השופט ורדי זיילר ועו"ד מרים רובינשטיין - יקבלו שכר-טרחה גבוה משמעותית מהתעריף המקסימלי של החשכ"ל לבוררים, העומד על 900 שקל לשעה פלוס מע"מ

הבוררים בבוררות הנתיב המהיר לתל-אביב - פרופ' אוריאל פרוקצ'יה, נשיא המחוזי בירושלים לשעבר ורדי זיילר, ועו"ד מרים רובינשטיין - יקבלו שכר-טרחה גבוה משמעותית מתעריף החשכ"ל - כ-1,500 שקל לשעה פלוס מע"מ. זאת, במקום התעריף המקסימלי של החשכ"ל לבוררים, העומד על 900 שקל לשעה פלוס מע"מ - כך נודע ל"גלובס".

ממשרד האוצר סירבו להסביר את גובה התעריף. זיילר אמר כי צורף לבוררות אחרון, כשהתעריף כבר סוכם. פרוקצ'יה ורובינשטיין סירבו להגיב.

תעריפון החשכ"ל לשכר-טרחה של בוררים כולל מדרג לפי מעמדם של הבוררים. כך, למשל, תעריף בורר במעמד שופט מחוזי בדימוס גבוה יותר מתעריף מבורר במעמד שופט שלום בדימוס, ותעריף שופט עליון בדימוס גבוה מזה של שופט מחוזי בדימוס; תעריף נשיא בית משפט בדימוס גבוה מזה של שופט בית משפט באותה ערכאה.

התעריף המקסימלי הוא 900 שקל פלוס מע"מ, המתייחס לשופט עליון בדימוס או נשיא מחוזי.

לכאורה, מבין 3 הבוררים בתיק רק זיילר מגיע למעמד הזה. ככל הידוע, לאחר שפרוקצ'יה הודיע כי אינו מוכן לשמש בורר בתעריף שהוצע לו, נוהל עימו דיון בנושא השכר, ובסופו סוכם על תעריף של 1,500 שקל לשעה לכל אחד מ-3 הבוררים.

הבוררות בתיק החלה לפני כשבועיים, ועד כה היתה ישיבה אחת בלבד, שבה נקבעו עניינים פרוצדורליים. נודע כי שפיר הנדסה בחרה את פרוקצ'יה, מומחה לחבורת מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, כבורר מטעמה; המדינה בחרה את רובינשטיין, לשעבר המשנה לפרקליט המדינה (אזרחי) ורעייתו של שופט העליון אליקים רובינשטיין, כבוררת מטעמה; וזיילר מונה בתיק לבורר אמצע.

הבוררות עוסקת במחלוקת בין חברת שפיר לבין המדינה בנוגע לביצוע ותמחור פרויקט הנתיב המהיר לתל-אביב על-ידי שפיר, לאור העובדה שהובטח לה כי תקים גם את הנתיב המהיר לירושלים. כמו כן ניטשת מחלוקת לגבי 600 מטר של הנתיב, שלא תוכננו.

הנתיב המהיר מתוכנן להיות נתיב אגרה באורך 13 קילומטר ממחלף בן-גוריון למחלף קיבוץ גלויות. הנתיב היה אמור להיפתח לתנועה באפריל, אך שפיר הנדסה הפסיקה את העבודות להקמתו לפני כחודשיים. עד כה הושקעו בפרויקט כ-300 מיליון שקל, מתוכם כ-170 מליון מהונה העצמי של שפיר.