חשיפת "גלובס" מיום ה': תוצאות חיוביות לקידוח צוק תמרור 4

זרח, דלק קידוחים ואבנר ידווחו על תוצאות בדיקת הלוגים החשמליים לכל המאוחר בתחילת השבוע הבא ■ השותפויות נמצאות בשלבים הסופיים של ניתוח תוצאות בדיקת הלוגים החשמליים וטרם קיבלו החלטה אם להמשיך לבצע מבחני הפקה

שותפויות חיפושי הנפט הקודחות באתר "צוק תמרור 4" - זרח , דלק קידוחים ואבנר - נמצאות בשלבים הסופיים של ניתוח בדיקת הלוגים החשמליים ודיווח על תוצאות הבדיקה אמור לצאת לכל היותר בתחילת השבוע הבא. כך נודע ל"גלובס".

גורם המקורב לנושא מסר ל"גלובס", כי התוצאות "נוטות לכיוון חיובי", אם כי לא בטוח שהשותפויות יודיעו על מעבר לשלב הבא - ביצוע מבחני הפקה - שכן ייתכן כי הן יודיעו על ביצוע שלבי ביניים נוספים. השותפויות נמצאות היום בשלבים הסופיים של ניתוח תוצאות בדיקת הלוגים החשמליים וטרם קיבלו החלטה חד משמעית אם להמשיך לבצע מבחני הפקה בשלב זה.

דובר זרח סירב להגיב לידיעה. מדוברות דלק קידוחים ואבנר לא נמסרה תגובה.

מוקדם יותר השבוע דיווחו השותפויות על ממצאים ראשוניים בקידוח "צוק תמרור 4", הממוקם באזור ים המלח. הממצאים הצביעו על הימצאות נפט, אך לא ידוע אם מדובר בכמות מסחרית שתאפשר הפקה שמשתלמת כלכלית. רק מבחני הפקה יוכלו לקבוע בוודאות איזו כמות נפט קיימת במאגר.

הקידוח הגיע לעומק של 2,040 מטר והשותפויות מסרו כי בכוונתן להמשיך לקדוח עד לעומק של 2,150 מטר. ל"גלובס" נודע כי הן הגיעו לעומק של 2,150 מטר והפסיקו את הקידוח בשלב זה. בדיקת הלוגים החשמליים נועדה לבדוק את איכות הנפט ואת קצב ההפקה הצפוי. כמו בכל קידוח, תוצאות בדיקת הלוגים החשמליים מובילות ל-2 אפשרויות: נטישת הקידוח או מעבר לשלב הבא - מבחני הפקה.

זרח התחילה באוקטובר האחרון את הקידוח בצוק תמרור 4, אשר תוכנן לעומק של כ-2 ק"מ בעלות של כ-4-5 מיליון דולר. על פי ממצאים סיסמיים טרם הקידוח עלה, כי באזור נמצא מבנה סגור המבטיח מאגר נפט בהיקף של כ-6.6 מיליון חביות נפט באיכות טובה.

צוק תמרור 4 חיפושי נפט / צלם: אדוארד קפארוב