הפרסומת המדוברת ברשת: מזרחי-טפחות עם גיסתו של דביר

Twisted Fly: כ-62% מכלל השיחה ברשת דנה בסנטימנט החיובי של הגולשים בנוגע לפרסומת ■ השיחה ברשת אודות הפרסומת התחוללה ב-5 זירות: פורומים, פייסבוק, טוויטר, טוקבקים ובלוגים

בראש דירוג הפרסומות המדוברות ברשת ניצבת השבוע הפרסומת של בנק מזרחי-טפחות ("גיסתו של דביר"), באמצעות משרד הפרסום ראובני-פרידן, שחוללה 36% מהיקף השיחה ברשת על פרסומות.

הפרסומת היא חלק מקמפיין הכולל סדרת פרסומות, בכיכובו של דביר בנדק, כאשר המוטיב המרכזי החוזר בכולן הוא כמה חיוני, קל ופשוט לעבור בנק.

בפרסומת שמשודרת בימים אלה דביר כבר עבר למזרחי-טפחות, והפעם הוא מנסה לשכנע את גיסתו לעבור לבנק ואומר לה שהיא "דוחה" את המעבר מסיבות שונות ותירוצים.

השיחה ברשת אודות הפרסומת התחוללה ב-5 זירות: פורומים, פייסבוק, טוויטר, טוקבקים ובלוגים. 62% מכלל השיחה ברשת דנה בסנטימנט החיובי של גולשים בנוגע לפרסומת. 55% מתוכם חשבו כי הפרסומת טובה, מצחיקה ומעבירה היטב את המסר, ואילו 45% מהגולשים סברו כי הפרסומת עושה שימוש באנשים אמיתיים ובעלי שמחת חיים, דבר המעורר אמפטיה.

38% מכלל השיחה ברשת אודות הפרסומת היתה שלילית. 63% מתוכם חשבו כי הפרסומת פוגעת בשמנים ומשמרת את הסטריאוטיפ של השמן הלוזר והטיפש. "שמנים צריכים קבוצת תמיכה. באותה צורה בה הם מתקשים לשלוט ביצר הזלילה הם בטוח לא יצליחו לבד לבצע מהלך כלכלי נבון, והם כמובן יקבלו החלטות סביב שולחן האוכל". 37% חשבו כי הפרסומת לא אפקטיבית, לא מצחיקה ומזלזלת באינטליגנציה של הצופים.

במקום השני בדירוג הפרסומות המדוברות ממוקמת הפרסומת החדשה של yes בכיכובו של הכפיל של ברק אובמה, עם 17% מהיקף השיחה. למקום השלישי הגיעה הפרסומת ל-HOT מג'יק עם כוכבי ה"בורר", לאחר שבשבוע שעבר היא דורגה במקום הראשון, עם 16% מהיקף השיחה. את המקום הרביעי גרפה הפרסומת לדגני הבוקר של תלמה עם 10% מהיקף השיחה ברשת אודות פרסומות.

22