ברלוסקוני הגיע לביקור בן יומיים: "אין לישראל ידיד גדול ממנו"

חברי הממשלה האיטלקית צפויים להשתתף בישיבה משותפת עם שרי ממשלת ישראל מחר בבוקר

ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, הגיע בצהריים לביקור בן יומיים בישראל יחד עם שישה משרי ממשלתו. חברי הממשלה האיטלקית צפויים להשתתף בישיבה משותפת עם שרי ממשלת ישראל מחר בבוקר.

לאחר שהתקבל בשדה התעופה על ידי שר החוץ, אביגדור ליברמן, המשיך ראש ממשלת איטליה לטקס קבלת פנים במשרד ראש הממשלה בירושלים. לפי התוכנית, האורח האיטלקי ייטע עץ בחורשת האומות ומשם ימשיך ל"יד ושם" ויניח זר באוהל יזכור. בערב צפויה פגישה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו במלון המלך דוד. השניים יסעדו אחר כך בארוחת ערב משותפת.

בנימין נמניהו סילביו ברלוסקוני, ראש ממשלת איטליה / צלם : רויטרס

יתמקדו בגרעין

מחר בבוקר ייוועד שוב ברלוסקוני עם נתניהו, ומאוחר יותר גם עם שר החוץ. על פי הערכות, השיחות יתמקדו בנושא הגרעין האיראני וכן יעלו נושאים שונים, בהם חיזוק שיתופי הפעולה בין המדינות. ראש ממשלת איטליה צפוי להיפגש גם עם יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני.

ביום רביעי ינאם ברלוסקוני בכנסת, ואחר כך ישתתף בארוחת צהריים חגיגית בבית הנשיא.

אמש שיבח נתניהו את ברלוסקוני בפתח ישיבת הממשלה. "הגעתו בראש משלחת של שישה שרים היא המשך שדרוג יחסינו עם ממשלות מרכזיות באירופה. לפני שבועיים היינו במפגש שני עם ממשלת גרמניה בברלין, בשבוע שעבר נפגשנו עם ראש ממשלת פולין וסיכמנו על מפגש של הממשלות בוורשה. שדרוג היחסים עם מדינות בעלות משקל סגולי רב באיחוד האירופי חשוב לישראל. צריך מאוד את ברלוסקוני, אין לישראל ידיד גדול ממנו בקהילה הבינלאומית".

סילביו ברלוסקוני, ראש ממשלת איטליה בנימין נמניהו / צלם : אבי אוחיון לעמ