אלווריון מאכזבת בדו"חות: עלולה לחזור להפסד בתחילת 2010

החברה עקפה במעט את התחזיות ברבעון הרביעי של 2009, אך התחזיות לרבעון הנוכחי נמוכות מהתחזיות ■ המנכ"ל גורב: "צפוי שיפור מהמחצית השנייה של השנה" ■ המניה זינקה ב-72% ממארס אשתקד

למרות שאלווריון צלחה היטב את הרבעון הרביעי של 2009 והתוצאות הכספיות שלה אף עקפו במעט את התחזיות המוקדמות, הרבעון הראשון של 2010 נראה, על פי תחזיות החברה, פחות ורוד. לפי תחזיות רשמיות שפרסמה היום (ד') אלווריון בדו"חות הכספיים שלה, היא עלולה לחזור להפסיד ברבעון הנוכחי.

60 מיליון דולר. זוהי רמת ההכנסות אליה הגיעה אלווריון ברבעון הרביעי של 2009, קרי עלייה של 3.1% בהשוואה לרבעון השלישי אך ירידה של 14% לעומת הרבעון הרביעי של 2008. בשוק ציפו מהחברה להכנסות של 59 מיליון דולר, כך שהחברה הפתיעה מעט לטובה. לשורה התחתונה תורגמו ההכנסות הללו לרווח נקי של 700 אלף דולר, או סנט אחד למניה, גם כן מעט מעל התחזיות בשוק שכן האנליסטים כלל לא ציפו לרווח, או להפסד.

אך בשוק, כידוע, מסתכלים תמיד קדימה, וספק אם המשקיעים יקבלו בחיוב את התחזיות של אלווריון לעתיד הקרוב. החברה צופה הכנסות של 50-60 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2010, בעוד שהאנליסטים ציפו ל-59.4 מיליון דולר, כלומר הציפיות נשקו לקצה העליון של טווח התחזיות של אלווריון. התחזיות דיברו גם על שורת רווחיות מאוזנת, אולם אלווריון מסרה כי ברבעון הראשון היא עלולה להפסיד 7 סנט למניה במקרה הרע ולהרוויח סנט אחד למניה במקרה הטוב.

מנוע הצמיחה העיקרי של החברה, ה-WiMAX, רשם הכנסות של 42.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי, כלומר עלייה של 5% לעומת הרבעון הקודם. לעומת זאת, משלוחי ה-WiMAX ירדו ב-9% בהשוואה לרבעון הקודם לרמה של 34.2 מיליון דולר. הרווח הגולמי של החברה הסתכם ב-28 מיליון דולר ברבעון הרביעי (ירידה של 10.5% בהשוואה לרבעון המקביל), אולם שיעור הרווחיות הגולמית עלה ל-46% מ-44%.

גורב: השיפור יגיע במחצית השנייה

"ברבעון הרביעי, מספר זרזים עסקיים חשובים להם ציפינו, דוגמת התוכנית הממשלתית לעידוד פס רחב בארה"ב ומכרזים של תדרים בהודו, התעכבו וכעת צפויים להתרחש במהלך שנת 2010", אמר המנכ"ל ערן גורב. "קיימים למעלה מ-120 מכשירים זמינים אשר אושרו על ידי פורום ה-WiMAX. עם מכשירים נוספים המתוכננים להיות מוצגים השנה, תדרים נוספים המוקצים, השקה של אפליקציות חדשות ומימון נוסף ההופך לזמין במטרה לצמצם את הפערים הדיגיטליים, אנו מאמינים כי עתיד ה-WiMAX מבטיח".

גורב מתייחס גם לתחזיות של החברה ומסר כי השיפור בתוצאותיה יגיע במחצית השנייה של השנה: "בראייה קדימה, אנו צופים שיפור הדרגתי במחצית השנייה של 2010, כאשר סביבת האשראי תחל להשתפר וחלק מהזרזים העסקיים יגיעו לידי מימוש".

אלווריון מספקת מערכות תקשורת אלחוטית ומתמקדת בטכנולוגיית ה-WiMAX. מניות החברה נסחרות בבורסה בת"א ובוול סטריט לפי שווי של 265 מיליון דולר, לאחר שזינקו ב-72% מתחילת חודש מארס אשתקד, אז החל הראלי הגדול בשווקים. שלשום זכתה אלווריון להמלצת "קנייה" מבית ההשקעות האמריקני Merriman, אשר הצמיד לה גם מחיר יעד של 7-8 דולר למניה, קרי 63-88% מעל מחיר המניה בשוק.

"לאלווריון יש יכולת לייצר מכירות ברמה די גבוהה אלא שכל עוד מבנה העלויות ימשיך להיות מנופח, החברה לא תייצר רווחים משמעותיים", אמר האנליסט גלעד אלפר מאקסלנס נשואה, אשר מסקר את אלווריון בהמלצת "תשאות שוק" ובמחיר יעד של 15 שקל למניה. "הנקודה החשובה ביותר היא תוכניותיו של המנכ"ל החדש וכיצד הוא מתכנן לשפר את רווחיות החברה. הערות חיוביות בנושא בשיחת הוועידה שתיערך היום ובהירות לגבי יכולת החברה לשפר את מבנה העלויות הן לדעתנו המפתח להתנהגות המניה ברבעונים הקרובים. כל עוד לא יהיה ברור כיצד החברה תתחיל לייצר רווחים משמעותיים, אנו חושבים שהמניה אינה אטרקטיבית".