פוליהיל של כת"ב: תוצאות סופיות מוצלחות בניסוי בריפוי פצעים

בכל הפרמטרים היא עמדה ביעדיה והשיגה מובהקות סטטיסטית ולא נצפו תופעות לוואי משמעותיות הקשורות במתן המוצר

חברת פוליהיל, שבשליטת (40%) כלל תעשיות ביוטכנולוגיה , מדווחת על קבלת תוצאות סופיות של ניסוי Phase IV במוצר לטיפול בפצעים כרוניים.

הניסוי נערך ב-5 מרכזים רפואיים בארץ וכלל 66 חולים הסובלים מפצעים קשי ריפוי בדרגות 3 ו-4. החולים, שחולקו ל-2 קבוצות שטופלו במשך 4 שבועות במוצר של פוליהיל או בטיפול מקובל אחר לריפוי פצע. לאחר מכן, טופלו שתי הקבוצות במשך 8 שבועות נוספים בטיפולים מקובלים.

65% מהפצעים בקבוצת הניסוי כוסו ברקמה גרנולרית (שכבת הריפוי הראשונה), לעומת רק 19% בקבוצה שקיבלה את הטיפול הסטנדרטי. צמצום שטח הפצע היה 40% לעומת 15% בלבד בקבוצת הביקורת. מספר הפצעים שנסגרו לחלוטין היה גדול פי 2 בקבוצת הניסוי. לדברי החברה, בכל הפרמטרים היא עמדה ביעדיה והשיגה מובהקות סטטיסטית ולא נצפו תופעות לוואי משמעותיות הקשורות במתן המוצר.

כמו כן, פוליהיל ניתחה התוצאות בתתי קבוצות. בפצעים ורידיים (פצעים כרוניים שכיחים), תת קבוצה שהכילה 24 חולים, 73% מהחולים שטופלו במוצר של החברה עמדו ביעד העיקרי של הניסוי, לעומת 0% שעמדו בו בקבוצת הביקורת.בפצעים הקשים במיוחד (בעלי עצמות חשופות/ גידים חשופים), תת קבוצה שהכילה 10 חולים, 71% מהחולים שטופלו במוצר עמדו ביעד העיקרי של הניסוי, לעומת 0% שעמדו בו בקבוצת הביקורת. בתום שמונת השבועות הנוספים, מספר הפצעים שנסגרו לחלוטין בקבוצות הטיפול היה גבוה פי 5 מאשר בקבוצות הביקורת.

הטכנולוגיה של פוליהיל משתמשת בכדוריות טעונות מטען חשמלי אשר, לדברי החברה, מסייעות לגוף להפעיל מחדש את תהליך הריפוי הטבעי של הפצע. שוק היעד של טיפולים בפצעים קשיי ריפוי נאמד על כשבעה מיליארדי דולרים מידי שנה. בשוק קיים מגוון רחב של טכנולוגיות ריפוי פצע, אך אף אחת מהן אינה נחשבת לפתרון אמיתי לבעיה. גם בישראל פועלות מגוון חברות ריפוי פצע, ביניהן היל-עור, לייפווייב ועוד.