מודי'ס מזהירה: "ארה"ב עלולה לאבד את דירוג ה-AAA"

אם ארה"ב תאבד את דירוג ה-AAA, היא תיחשף לפגיעות כלכליות נוספות כתוצאה מעליית הריבית על הלוואות ■ לפני שישה שבועות מודי'ס הודיעה כי אין בכוונתה להפחית את דירוג האשראי של ארה"ב

סוכנות דירוג אשראי הבינלאומית מודי'ס הזהירה היום כי אם הכלכלה האמריקנית תצמח בקצב איטי מהתחזיות, הגרעונות העמוקים של הכלכלה הגדולה ביותר בעולם עלולים להביא לפגיעה בדירוג ה-AAA שלה.

מודי'ס פרסמה את ההודעה לאחר שבאמצע ינואר הודיעה כי בריטניה חייבת לעמוד בתקציב שהציבה על מנת לא לאבד את דירוג האשראי שלה. נזכיר כי לפני כשישה שבועות סוכנות דירוג האשראי מסרה כי היא לא מתכננת להוריד את דירוג האשראי של ארה"ב.

נציין כי אם ארה"ב תאבד את דירוג ה-AAA, היא תיחשף לפגיעות כלכליות נוספות כתוצאה מעליית הריבית על הלוואות - רע הכרחי לאור צפי לגירעון תקציבי של 1.6 טריליון דולר ב-2010 - הגירעון הגדול ביותר אי פעם.

הסיבה לגידול בגירעון ב-2010: אובמה מציע להוציא מיד 100 מיליארד דולר על מימון חוק לעידוד התעסוקה, שיכלול קיצוצים במס לעסקים קטנים, פרישת "רשתות ביטחון" חדשות למובטלים וסיוע לשלטונות ברמת המדינות, המחוזות והערים.

גירעון בסך 1.6 טריליון דולר מהווה כ-11% מהתמ"ג. התיאוריה הכלכלית המקובלת היא, שגירעונות שגדולים יותר מ-3% מהתמ"ג אינם בני קיימא.