סכסוך עבודה במקורות: דרישה להבטחת תנאי ההעסקה

העובדים דורשים להבטיח את מכלול זכויותיהם ותנאי העסקתם, נוכח הודעת החברה לפיה לא תוכל החברה-הבת מקורות ייזום להקים את מתקן התפלת המים באשדוד, לאור הדרישות שהעלה משרד האוצר

ההסתדרות אישרה סכסוך עבודה בחברת מקורות. הסכסוך הוכרז בעקבות דרישת העובדים להבטחת מכלול זכויותיהם ותנאי העסקתם, נוכח הודעת החברה לפיה לא תוכל החברה הבת של מקורות, מקורות ייזום, להקים את מתקן התפלת המים באשדוד, לאור הדרישות שהעלה משרד האוצר.

בהסתדרות אומרים כי "הדבר מנוגד להסכמים קיבוציים שנחתמו לפני כמה שנים, ולפיהם ויתרו העובדים על מספר דרישות כדי שמקורות תוכל להקים את מתקן ההתפלה, אולם כרגע פועל האוצר בניגוד לסיכומים".

בהסתדרות אומרים עוד כי הדבר עלול להוביל לפיטורי עובדים ופגיעה בזכויותיהם. בהסתדרות מקווים כי יתקיים מו"מ אינטנסיבי כדי לפתור את המשבר.

נזכיר, כי בדצמבר הודיעה ועדה הבינמשרדית למקורות ייזום כי עליה להתחייב למחיר שלא יעלה על 2.36 שקל למ"ק מים. זאת, לאחר שבמכרז להקמת מתקן ההתפלה בשורק זכתה הצעה להתפלת מים ב-2.01 שקל לקוב. מקורות ייזום התבססה בחישוביה להקמת מתקן ההתפלה באשדוד על מחיר של 2.86 שקל לקוב ששיקף את מחירי השוק לפני המכרז בשורק. מקורות ייזום התכוונה להגיש הצעת מחיר נגדית למחיר המים שקבע לה האוצר עבור מתקן ההתפלה באשדוד, ויו"ר מקורות, אלי רונן, אמר כי החברה תאבק על קיום ההסכם להקמת המתקן, שנחתם עם המדינה ב-2007.

גורמים באוצר אמרו בהמשך לכך ל"גלובס", כי בהסכם מ-2007 התחייבה מקורות לספק את המים המותפלים במחיר שוק, ובהתאם לכך נקבע המחיר שנדרש. מקורות ייזום ציינה בעתירה שהגישה בנושא זה כנגד הוועדה הבינמשרדית והחשכ"ל, כי ביצעה את כל אשר הוטל עליה בלוח זמנים מצומצם ודחוק, ובין היתר התקשרה בהסכם עקרונות עם בנק מלווה לשם מימון ההקמה של המתקן, והפקידה ערבות בנקאית בסך של 20 מיליון שקל. זאת, עוד בטרם הגישה את הצעתה להקמת המתקן. למרות זאת, לטענת העותרת, הוועדה הבינמשרדית הודיעה לה כי המחיר בו תרכוש ממנה המדינה את המים המותפלים, יהיה כזה שלמעשה יביא לסיכול החלטת הממשלה באופן שלא ניתן יהיה להקים את הפרויקט.