באום יממש כנראה זכות סירוב על מניות הירשזון בחילן-טק

אבי באום שותף עם עופר הירשזון בשליטה בחברה ■ הירשזון מחזיק ישירות 23.9% ממניות חילן טק, וכן ב-50% מחברת די.סי.אל.בי המחזיקה ב-47.6% מחילן טק

שבוע לאחר הפרסום ב"גלובס", בדבר המו"מ שמקיים עופר הירשזון למכירת החזקותיו בחברת חילן טק (כ-47%) תמורת כ-150 מיליון שקל לעילדב השקעות של רוני שטרנבך, הודיעו היום הצדדים על הפסקת המגעים. בשוק מעריכים כי שותפו של עופר הירשזון בחברה, אבי באום, צפוי לרכוש את מניותיו, אם בעצמו או באמצעות גוף חדש שייכנס לחברה במקום הירשזון.

הירשזון מחזיק ישירות 23.9% ממניות חילן טק, וכן ב-50% מחברת די.סי.אל.בי המחזיקה ב-47.6% מחילן טק. ביתרת המניות בחברה זו מחזיק באום, המכהן כמנכ"ל חילן-טק, ולו זכות סירוב ראשונה על מכירת מניותיו של הירשזון. יתכן שביטול העסקה נובע מכוונתו של באום לממש את זכות הסירוב שבידו.

מימוש קריטי להירשזון

בנו של שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון, נכנס לגרעין השליטה בחילן טק ב-2001 לפי שווי של 120 מיליון שקל בלבד. מאז, חילקה החברה, בעיקר לו ולשותפו באום, דיבידנדים בהיקף של כ-100 מיליון שקל.

חילן טק עוסקת במתן שירותי ASP לניהול שכר, נוכחות ומשאבי אנוש, ונחשבת להשקעה המוצלחת ביותר שביצע הירשזון בשנותיו בעולם העסקים. מכירת החזקותיו כעת תאפשר לו להחזיר את יתרת חובו לבנקים, פרי השקעות כושלות שביצע, ואולי אף להישאר עם עודף של כמה מיליוני שקלים.