ועדה: שכר רו"ח בחברות ממשלתיות יעלה ל-230 שקל לשעה

הוועדה למינוי רואי חשבון בחברות ממשלתיות, בראשות עו"ד אייל רוזובסקי, ממליצה להעלות ב-50% את שכר-הטרחה המשוקלל של רואי חשבון המבצעים עבודות ביקורת בחברות ממשלתיות

הוועדה למינוי רואי חשבון בחברות ממשלתיות ממליצה להעלות את שכר-הטרחה המשוקלל של רואי חשבון המבצעים עבודות ביקורת בחברות ממשלתיות ב-50%: מ-150 שקל לשעה ל-230 שקל. "גלובס" פירסם בשעתו לראשונה על כוונתה של הוועדה להמליץ על העלאה זו, וכעת מדובר בהחלטה רשמית.

לפי המלצת הוועדה, שכר-הטרחה לשעת עבודה של רואה חשבון בכיר יעמוד על 350 שקל; שכר זהה יינתן למומחה; שעת עבודה של מנהל ביקורת תעלה 270 שקל; בוחן ראשי יקבל 220 שקל; ובוחן - 150 שקל.

סך שכר-הטרחה המשוקלל שתשלם חברה ממשלתית למשרד רואי חשבון עבוד עבודת ביקורת בשנה לא יעלה מעבר ל-230 שקל. בחברה ממשלתית שהיא גם ציבורית ניתן לשלם שכר-טרחה הגבוה ב-5% משכר זה.

הוועדה בראשות עו"ד אייל רוזובסקי מגבילה את שכר-הטרחה שישולם למשרד רואי חשבון עבור שירותים נילווים לעבודת הביקורת - תשקיפים, ייעוץ מס, ייעוץ בעסקאות, חוות-דעת, ביקורת SOX - לרמה של 50% משיעור שכר-הטרחה עבור ביקורת.

עם זאת, הוועדה מאפשרת לרשות החברות הממשלתיות, באישור הוועדה, לאשר תעריפים גבוהים יותר עבור שירותים נילווים, המחייבים מומחיות מיוחדת או כרוכים באחריות ניכרת או משיקולים מיוחדים אחרים. במקרים אלה ניתן לאשר תשלום שכר ללא מגבלת התקרה של שכר משוקלל, או לאשר תשלום שכר בשיעור העולה עד 25%.