הראל במו"מ להגדיל את חלקה בביל"ו סנטר שבשליטת בריטיש ישראל

בריטיש ישראל מתכוונת להישאר שותפה בקניון, ואפשר שייכנס אליו גם שותף שלישי

נמשכת הנהירה של הגופים המוסדיים הגדולים לתחום הנדל"ן המניב והמסחרי. ל"גלובס" נודע כי קבוצת הביטוח והפיננסים הראל, שבשליטת משפחת המבורגר, נמצאת במו"מ עם קבוצת הקניונים שבשליטת ליאו נואי ובניהול עמיר בירם, להגדלת חלקה במרכז המסחרי הגדול והמוביל בצומת ביל"ו.

ביוני 2009 השלימו הראל ובריטיש ישראל, באמצעות החברה הבת אזו-ריט בילו סנטר, רכישת מחצית מהחזקות הראל בקניון הגבעה בגבעת שמואל. במסגרת העסקה הראל קיבלה כ-75% מהתמורה בעסקה, כ-71 מיליון שקל, בצורה של 28% ממניות חברה-בת של בריטיש ישראל המחזיקה ב-100% מביל"ו סנטר ובנוסף ב-50% מקניון הגבעה.

עתה מעריכים בשוק כי בכוונתה לעלות להחזקה של 40%-50%. לפי שעה הצדדים טרם קבעו את היקף העסקה, אולם לפי ההערכות מדובר בשווי של כחצי מיליארד שקל לביל"ו סנטר. בריטיש ישראל מתכוונת להישאר שותפה בקניון, ואפשר שייכנס אליו גם שותף שלישי.

קבוצת הראל היא קבוצת הביטוח השלישית בגודלה במשק. בריטיש ישראל היא קבוצת הקניונים הגדולה בישראל ובבעלותה מותג קניוני ישראל שמונה היום 17 קניונים ומרכזים מסחריים. לבריטיש ישראל ולהראל קשר עסקי נוסף - שתי החברות צפויות להתחיל עוד השנה בבניית הקניון באשדוד.