הסדר במרקסטון: תחזיר 18 מיליון דולר לקרן הפנסיה של ניו-יורק

התובע הכללי של ניו-יורק: לא יהיה כל הליך נגד מרקסטון, מנהליה ועובדיה - למעט כנגד אליוט ברוידי ■ ההחזר לא יפגע במשקיעים או בהשקעות הקרן, והקרן עתידה להמשיך לפעול כרגיל לאחר הסדרת הפרשה

התובע הכללי של ניו-יורק הגיע להסכמה עם קרן מרקסטון, ברוח ההסכמות שהגיע אליהן בעבר עם קרנות נוספות כמו קרלייל (Carlyle) וריברסטון (Riverstone). במסגרת כך תחזיר חברת הניהול של מרקסטון, שהיתה בשליטת אליוט ברוידי, סכום כולל של 18 מיליון דולר במהלך 3.5 השנים הבאות לקרן הפנסיה של ניו-יורק.

יודגש כי עם ההגעה להסכם מסתיים למעשה הליך בדיקת קרן מרקסטון כתוצאה מהתנהלותו של היו"ר הקודם. בראשית דצמבר התפטר ברוידי מכל תפקידיו בקרן והודה בעבירת מתן תשלום לא ראוי לעובד ציבור בארה"ב, כהגדרת החוק האמריקני.

על-פי התובע הכללי, ברוידי שימש כדירקטור יחיד, היה בעל השליטה בחברת הניהול של הקרן בחו"ל והיה אחראי לגיוס הכספים מהמשקיעים בארה"ב, בעת שמנהליה האחרים של הקרן היו אחראים להשקעות בישראל. כמו כן, ברוידי היה אחראי לכספי חברת הניהול, אשר ניהל ממשרדו בלוס-אנג'לס.

עקב העובדה שברוידי היה בעל שליטה ונושא משרה בחברת הניהול, נאלצה החברה להגיע לפשרה הכרוכה בהחזר כספי בהיקף משמעותי. ההחזר לא יפגע במשקיעים או בהשקעות הקרן, והקרן עתידה להמשיך לפעול כרגיל לאחר הסדרת הפרשה.

כחלק מההסכם, מרקסטון תאמץ קוד ההתנהגות הקובע סטנדרט לתעשיית השקעות ההון הפרטי בנושא גיוס כספים, כפי שעשו כבר מספר קרנות הון פרטיות בארה"ב. קוד התנהגות זה אוסר על קרנות השקעה לשכור, לעשות שימוש או לתגמל משווקי השקעות (placement agents), שתדלנים (לוביסטים) או מתווכים אחרים, על מנת להתקשר עם קרנות פנסיה ציבוריות במטרה להשיג השקעות.

דני גילרמן, יו"ר מרקסטון ישראל, מציין: "מדובר בהליך משמעותי המתקן את המצב שנוצר, ועתה פנינו לעתיד. אנו בדיאלוג שוטף עם המשקיעים בארה"ב ובישראל, ונמשיך לעבוד כדי לייצר ערך עבור משקיעי הקרן".

מרקסטון היא קרן הון פרטי (Private Equity) המשקיעה בחברות ישראליות עם פוטנציאל צמיחה. עד כה מרקסטון החזירה למשקיעיה במזומן 39% מההון שהושקע בחברות מאז הקמתה.