המאבק בלאומי: אליהו יוצא נגד צירוף המועמדים לדירקטוריון

שלמה אליהו במכתב לבנק: אין לצרף את שמותיהם של המועמדים העצמאיים החדשים לדירקטורים - תפוחי, ספיר וצנטלר

פרשת מינוי הדירקטורים בבנק לאומי ממשיכה להסתבך. ל"גלובס" נודע, כי לאומי פנה לרשות ניירות ערך בבקשה שתבהיר אם ניתן לפתוח מחדש את סדר היום של האסיפה הכללית ולהוסיף את שמותיהם של המועמדים העצמאיים החדשים - עמוס ספיר, רוברט צנטלר ואיזי תפוחי, וכן את אלה שצפויים לבוא אחריהם.

בעל המניות שלמה אליהו, שעל פי דרישתו מתכנסת האסיפה ב-11.3, טוען כי חל איסור לבצע כל שינוי בסדר היום של האסיפה הכללית. אם ניתן להוסיף שמות חדשים, מבקש הבנק לדעת עד איזה מועד ניתן לעשות זאת. אליהו תומך במועמדותה של גליה מאור ליו"ר לאומי.

אתמול, לאחר שנודע על הצטרפות מועמדים לדירקטוריון מתוקף היותם מחזיקי מניות, במתווה שפתחה גליה מאור, שלח אליהו לבנק מכתב, באמצעות משרד עורכי הדין יגאל ארנון, בו טענה כי משפורסם סדר היום של האסיפה הכללית, ובגלל שהיא נקבעה ליום האחרון האפשרי, הרי אסור כלל לפתוח מחדש את סדר היום ואסור להוסיף מועמדים נוספים. אם טענת אליהו תתקבל הרי המועמדים היחידים שיעלו באסיפה הכללית יהיו 4 הדירקטורים שמועמדותם מתחדשת, גליה מאור ודוד קליין בשם אליהו.

קונפליקט בין חוק החברות לתקנון

אלא שעמדת אליהו היא בניגוד להוראות בתקנון הבנק. אלה קובעות כי ניתן להוסיף שמות כמועמדים לדירקטוריון עד 7 ימים לפני מועד האסיפה הכללית. עם זאת, בדיווח המיידי שיצא ביום החלטת הדירקטוריון על מועד האסיפה וסדר היום שלה, נכתב כי בעלי מניות יכולים להגיש השגות לסדר היום, עד ל-21 ימים לפני מועד האסיפה הכללית. וזאת על פי הוראות חוק החברות.

ההתנגדות להוספת שמות חדשים לסדר היום מסתמכת על כך שהקונפליקט הזה בין חוק החברות לתקנון הבנק מביא למצב בו יש שבועיים בהם יכול בעל מניות להגיש שם חדש, אבל אז לא יספיק בעל מניות אחר לערער על השם הזה. בעצם, הבנק מבקש מהרשות להבהיר מה גובר על מה, תקנון הבנק או חוק החברות.

דוברו של אליהו מסר כי "המכתב מדבר בעד עצמו". מבנק לאומי נמסר כי "הסוגיה נבדקת משפטית ובתוך מספר ימים נפרסם את החלטתנו". מרשות ניירות ערך נמסר כי "אין תגובה".