מג'יק מסכמת את 2009 עם ירידה בהכנסות ועלייה ברווחים

לשורה התחתונה תרמה גם מכירת בניין החברה באור-יהודה ■ היו"ר, גיא ברנשטיין: "הרבעון הרביעי שיקף התאוששות, שהתבטאה בגידול במכירות"

מאז שהסתיימה שנת 2009 הספיקה מג'יק לחלק דיבידנד, להודיע על רכישת חברה ולעדכן על עסקה עם תאגיד Vishay - וכל אלה, מן הסתם, לא נכללים בדוחותיה השנתיים שמתפרסמים היום.

לעומת זאת, הדוחות כוללים ירידה של 10.7% בהכנסות השנתיות, ל-55.4 מיליון דולר, ומנגד עלייה של 37% ברווח הנקי ל-6.2 מיליון דולר. חלק מהגידול ברווח מוסבר ברווח הון של 2 מיליון דולר ממכירת בניין מטה החברה באור-יהודה, שרובו נרשם ברבעון האחרון.

הרווח התפעולי, שאינו כולל רווחים חד פעמיים, נשאר ללא שינוי ב-2009 לעומת 2008, למרות צמצום של 19% בהוצאות התפעוליות בשנה זו. עם זאת, ברבעון הרביעי הרווח התפעולי היה גבוה ב-46.8% ביחס לרבעון המקביל וב-116% ביחס לרבעון הקודם. הכנסות הרבעון הרביעי הגיעו ל-14.5 מיליון דולר, והרווח הנקי הרבעוני הסתכם ב-3.5 מיליון דולר.

מג'יק היא חלק מקבוצת פורמולה שבשליטת אמבלייז, והיא מפתחת ומשווקת כלי פיתוח ואינטגרציית תוכנה. תזרים המזומנים מפעילות הגיע ב-2009 ל-4.5 מיליון דולר, ובסוף השנה היו בקופת החברה 41.9 מיליון דולר. מאז, היא חילקה דיבידנד של חצי דולר למניה, ובסך הכול כ-16 מיליון דולר. כמו כן, הודיעה מג'יק בשבוע שעבר על רכישת נכסי חברה אמריקנית תמורת סכום שיגיע עד 11.8 מיליון דולר, על פני תקופה של שלוש שנים.

"אנו שמחים לדווח כי הצלחנו לשמור על יעילות ורווחיות תפעולית, למרות השנה הקשה בשווקים, וזאת באמצעות שינויים מבניים, ניהוליים ותפעוליים שיסייעו לנו לצמוח גם בתקופה הקרובה", אמר גיא ברנשטיין, יו"ר מג'יק, המנהל את החברה בפועל. "הרבעון הרביעי שיקף התאוששות, שבאה לידי ביטוי בגידול במכירה של הפלטפורמות שלנו, ה-uniPaaS וה-iBOLT. אנו ממשיכים לשמור על רמת הוצאות נמוכה, ומתמקדים בהמשך הגדלת מכירת רישיונות".