אחרי פחות משנה בתפקיד: מנכ"ל מייספייס עוזב את תפקידו

אוון ואן-נאטה, שהגיע למייספייס לאחר שעזב תפקיד בכיר בפייסבוק, יוחלף ע"י מייק ג'ונס וג'ייסון הירשהורן

מנכ"ל הרשת חברתית מייספייס, אוון ואן נאטה (40), עוזב את תפקידו לאחר פחות משנה. תאגיד התקשורת ניוז קורפ של רופרט מרדוק, בעל השליטה במייספייס, הודיע כי את ואן-נאטה יחליפו מייק ג'ונס וג'ייסון הירשהורן.

ואן-נאטה הגיע למייספייס לאחר שעזב תפקיד בכיר בפייסבוק. הוא נכנס לתפקיד מנכ"ל מייספייס באפריל 2009, כדי לשקם את הרשת החברתית הדועכת. זמן קצר קודם לכן מונה ג'ונתן מילר לראש החטיבה הדיגיטלית בניוז קורפ.

מילר אמר כי "דיברתי עם אוון על סדר העדיפויות האישי והמקצועי שלו, ושנינו הגענו להסכמה כי הדבר הנכון מבחינתו הוא לעזוב את תפקידו כמנכ"ל מייספייס".

ביוני השנה יפוג תוקפו של הסכם שיתוף-הפעולה בתחום הפרסום המקוון של מייספייס עם גוגל, ששוויו נאמד עבר הרשת החברתית ב-900 מיליון דולר. ואן-נאטה הדגיש מספר פעמים כי הוא אינו רואה את עתידה של מייספייס כתלוי בהכנסות מפרסום, ושאף למצב את הרשת החברתית כאתר לתוכני מוזיקה בידור ומשחקים מקוונים.

הירשהורן כיהן בתפקיד סמנכ"ל התפעול של מייספייס מאז אפריל, וניהל בעברו את חברת Sling Media. שותפו לתפקיד המנכ"ל, ג'ונס, היה מנהל המוצר של מייספייס גם מאז אפריל, והקים בעבר את חברת Userplane שנרכשה על-ידי AOL, בה כיהן לאחר מכן כסגן נשיא בכיר.

מייספייס החלה לשדר פרסומות קוליות לצד קטעי מוזיקה

הרשת החברתית מייספייס החלה לשדר פרסומות קוליות באתרה בתקווה למצוא אפיק הכנסה חדש. הגולשים באתר יהיו חייבים לשמוע את מודעות הפרסומת אם ברצונם להקשיב לקטעי המוזיקה המועלים אליו, בדומה לפרסומות המשודרות ברדיו.

הפרסומות בנות 30 השניות עלו לאוויר כבר בשבוע שעבר, והן נמצאות בכל עמודי הפרופיל של האמנים והמוזיקאים במייספייס, בצעד שמהווה הרחבה לפיילוט שהחל בחודש דצמבר.

בשונה ממודעות פרסום גרפיות, הגולשים לא יוכלו לדלג על הפרסומות הקוליות. אולם, במייספייס הדגישו כי הן מתוזמנות כך שגולש ייאלץ להאזין רק לפרסומת אחת לכל 100 שירים שהוא מאזין להם, כאשר זו תשודר אחרי שמיעת השיר הראשון.

בחודשים הקרובים יבחנו במייספייס את הלך הרוחות של גולשים והמפרסמים למהלך, לפני שיחליטו סופית על התדירות בהן ישודרו הפרסומות.

יש לציין כי גם בשירותי המוזיקה המקוונים פנדורה ויאהו מיוזיק משודרות מודעות פרסומת קוליות.

"אנו בוחנים מוצרי פרסום חדשים, וכמו בכל מוצר אחר אנו נשמח לשמוע תגובות מהגולשים ומלקוחותינו במגזר הפרסום", נמסר ממייספייס.

בשבוע שעבר אמר רופרט מרדוק, המנכ"ל והבעלים של תאגיד התקשרות ניוז קורפ, בעל השליטה במייספייס, כי ביצועי האתר "עדיין לא כמו שאני רוצה אותם".

החטיבה הדיגיטלית של ניוז קורפ, הכוללת את מייספייס, הציגה בשבוע שעבר דו"חות לרבעון האחרון של 2009 - רבעון רביעי ברציפות שבו נרשמה ירידה בהכנסות מפרסום.