טורבוביץ' מוריד את הרגל מהגז: צמצם את המשרה באזורים

היקף משרתו כיו"ר אזורים יירד מ-70% ל-30%, ושכרו השנתי יירד ל-840 אלף שקל ■ מנכ"ל אזורים, דוד נצר, יקבל שכר שנתי של 1.2 מיליון שקל

לפני כחודש, כשמונה יורם טורבוביץ' ליו"ר דלק אנרגיה שבשליטת יצחק תשובה, הוא זכה לתנאי שכר מפנקים תמורת 66% משרה בחברה. זאת, כשבמקביל הוא מכהן גם כיו"ר חברת הנדל"ן אזורים בהיקף משרה של 70%. עם פרסום הידיעה, תהינו כאן ב"גלובס" כיצד יוכל טורבוביץ' לעבוד בהיקף של יותר מ-100% משרה (ליתר דיוק, 133%).

היום הודיעה אזורים, שבשליטת שעיה בוימלגרין, כי טורבוביץ' יפחית את היקף משרתו ל-30%, ובהתאם לכך יפחת גם שכרו. כעת, אחרי 30% משרה באזורים ו-66% משרה בדלק אנרגיה, נותרה לטורבוביץ' אפשרות תיאורטית לעוד 4% משרה. על פי החלטת דירקטוריון אזורים, משכורתו של "טורבו" תפחת מ-125 ל-70 אלף שקל בחודש.

בזכות שתי המשרות בהן הוא מכהן, נזכיר, הפך טורבוביץ' בן ה-51 לאחד השכירים העשירים במשק. טורבוביץ', אחד המנהלים המקושרים והמוערכים במגזר העסקי, מונה לדירקטור באזורים ביוני 2009, וחודש לאחר מכן ליו"ר.

מלבד השכר והבונוסים, הוא קיבל אופציות בהיקף של 3% ממניות החברה. מחיר המימוש של האופציות הוא 12.27 שקל למניה, והן היו "מחוץ לכסף" בעת שניתנו לו, אך כיום הן "בתוך הכסף", לאחר שמניית אזורים זינקה ב-185% ב-12 החודשים האחרונים, למחיר של 20.2 שקל. השווי הנאיבי של האופציות הללו עומד כיום על כ-8 מיליון שקל.

פחות שכר, יותר אופציות

בעקבות עדכון תנאי השכר של טורבוביץ', הוחלט שהבונוס השנתי שלו יופחת מ-1.5% מהרווחים ל-0.5%, והיקף האופציות למניות החברה יופחת מ-3% ל-2.4%, כך שהשווי הנאיבי שלהן עומד כעת על כ-6.5 מיליון שקל "בלבד".

למרות הפחתת השכר, אין צורך לדאוג לטורבוביץ'. הוא זוכה לתנאי שכר מפנקים גם בדלק אנרגיה, שם מונה כיו"ר לפני כחודש. השכר השנתי שלו בחברה עומד על 850 אלף שקל, כשהבוננזה האמיתית היא חבילת אופציות מסוג פאנטום שהוענקה לו ל-2% ממניות החברה, בשווי של יותר מ-40 מיליון שקל.

בנוסף, לטורבוביץ' החזקות היסטוריות בשותפויות החיפושים של דלק אנרגיה, דלק קידוחים ואבנר, המסתכמות כיום לשווי של 124.7 מיליון שקל. כך, שבסך הכל הוא מחזיק היום יותר מ-170 מיליון שקל בשכר, במניות ובאופציות.במקביל להפחתת השכר של טורבוביץ', אישר דירקטוריון אזורים את תנאי כהונתו של דוד נצר, מנכ"ל החברה מאז חודש נובמבר. נצר ירוויח 100 אלף שקל בחודש, בתוספת שורה של תנאים סוציאליים (כולל רכב מדרגה 6) והחזרי הוצאות, וכן בונוס שנתי בסך 1% מהרווח השנתי של החברה. נצר יקבל גם אופציות למימוש ל-2% ממניות החברה, במחיר מימוש של 20.06 שקל למניה (בדומה למחירה הנוכחי בבורסה). האופציות יבשילו בארבע מנות שנתיות שוות, החל מתום שנה מתחילת כהונתו.

בנוסף, הודיעה אזורים כי יעקב סיסו, המשנה למנכ"ל החברה שהודיע לאחרונה על עזיבתה ומעבר לדנקנר השקעות מקבוצת דלק נדל"ן, יקבל מענק חד פעמי של 330 אלף שקל, וכן דמי הסתגלות לתקופה של שישה חודשים.