הפתעה: מנכ"ל GM הקודם מונה כיועץ לחברה בשכר של 59 אלף דולר

השכר ישולם לפריץ הנדרסון עבור 20 שעות עבודה חודשיות במהלך 2010 ■ מנכ"ל ג'נרל מוטורס הנוכחי, אד וויטקאר, יקבל חבילת שכר בשווי 9 מיליון דולר הכוללת 1.7 מיליון דולר במזומן

מנכ"ל ג'נרל מוטורס, אד וויטקאר, יקבל מהחברה חבילת שכר כוללת בשווי 9 מיליון דולר, כך עולה ממסמכים שהגישה החברה אתמול (ו') לרשות ניירות הערך האמריקנית.

וויטאקר יקבל 1.7 מיליון דולר במזומן, 5.3 מיליון דולר במניות שניתן יהיה לפרוע במשך שלוש שנים החל מ-2012 ו-2 מיליון דולר במניות חסומות. זאת, כחלק מתוכנית התמריצים לטווח ארוך של החברה. GM ציינה כי חבילת של וויטאקר מאושרת על ידי קנת' פיינברג, האחראי על השכר לבכירים במסגרת תוכנית החילוץ.

החברה דיווחה עוד בהודעה מפתיעה כי פריץ הנדרסון, המנכ"ל הקודם שהתפטר מתפקידו בינואר השנה, יועסק כיועץ לחברה בשכר חודשי של 59 אלף דולר תמורת 20 שעות עבודה חודשיות במשך 2010.

נזכיר כי ג'נרל מוטורס קיבלה סיוע בהיקף 50 מיליארד דולר במסגרת תוכנית החילוץ מהממשל האמריקני. הממשל המיר את רוב ההלוואה לנתח של 60% וארה"ב לא יכולה לממש את המניות הללו עד ש-GM תחזור לבורסה, צעד שהיא כנראה לא תוכל לבצע עד שתחזור לרווחיות. בנוסף, GM חייבת לממשל 6.7 מיליארד דולר במזומן.

וויטקאר אשר צפה בתחזית מפתיעה בתחילת השנה כי החברה תחזור לרווחיות כבר ב-2010, התחייב להחזיר סכום זה עד אמצע שנה זו.