נדחתה ייצוגית נגד ערוץ הספורט: התכנים בערוץ 5+ לא דוללו

בתביעה, בהיקף 63 מיליון שקל, נטען כי התכנים בערוץ הספורט 5+ דוללו עקב העברתם לערוץ 5+ לייב וערוץ 5+ גולד ■ ביהמ"ש: "המבקש לא הראה כי קיימת למשיבים חובה כלפיו לשמור על מתכונת השידורים בערוץ זה או אחר"

נדחתה בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף של כ-63 מיליון שקל שהוגשה נגד ערוץ הספורט וחברת הלוויין yes בטענה לדילול התכנים המשודרים בערוץ הספורט 5 פלוס והעברתם לערוץ 5 פלוס לייב וערוץ 5 פלוס גולד.

המבקש, שלמה בן-זכאי, מנוי של yes, טען כי על yes לשלם פיצוי של כ-240 שקל לכל אחד ממנוייה המנוי על ערוץ הספורט 5 פלוס (שמספרם הוערך על-ידו ב-265 אלף), בשל דילול התכנים המשודרים בערוץ זה והעברתם לערוצים 5 פלוס לייב ו-5 פלוס גולד.

המשיבים טענו כי מדובר בתביעת-סרק, וכי המבקש אינו מציין מהם התכנים שהובטחו שישודרו בערוץ ספורט 5 פלוס ואינו מניח כל תשתית עובדתית לטענה כי תכנים שהובטחו לו נגרעו מערוץ זה והועברו לערוצים החדשים.

‏השופט ד"ר עמירם בנימיני קבע בפסק הדין כי המבקש לא הראה כי קיימת למשיבים חובה כלפיו לשמור על מתכונת השידורים בערוץ זה או אחר, לא מכוח הוראות החלטת המועצה המאשרת את שידור הערוצים החדשים ולא מכוח הסכם המנוי, וכן הוא לא הניח תשתית ולו לכאורית להוכחת טענתו בדבר פגיעה בכמות או איכות השידורים בערוץ הספורט 5 פלוס.

עוד קבע השופט כי לא שוכנע כי הבקשה לאישור התביעה הייצוגית מגלה עילת תביעה ראויה וכי קיימת אפשרות סבירה שהוא תוכרע לטובת הקבוצה.

המבקש חוייב לשלם לכל אחת מהמשיבות הוצאות משפט בסך 15 אלף שקל ושכר-טרחת עורך דין בסך 60 אלף שקל.