חמצן לקבוצות: חוק "פייננשל פייר-פליי" ייכנס לתוקף מלא רק ב-2015

החוק, שימנע ממועדוני כדורגל שלא יציגו איזון תפעולי לשחק במפעלים האירופיים, ייכנס ב-2012, אבל קבוצה שלא תעמוד בתנאיו תוכל לקבל הקלות אם תציג לאופ"א תוכנית הבראה

ארגון קבוצות הכדורגל האירופי (ECA) הגיע להסכמות עם אופ"א לפיהן חוק "הפייננשל פייר-פליי" ייכנס לתוקפו במתכונתו המלאה רק החל משנת 2015, ולא 2012 כפי שתוכנן. כך אמר יו"ר ה-ECA, קרל היינץ-רומינגה, המשמש גם כמנכ"ל של באיירן מינכן הגרמנית.

לדברי רומינגה, 93 מועדונים מ-53 מדינות החברים ב-ECA הביעו הסכמה מלאה על עקרונותיו של החוק החדש. עיקרי החוק: קבוצות יהיו חייבות להציג איזון תפעולי; בעלי הקבוצות לא יוכלו להלוות כספים למועדונים שלהם ("הלוואת בעלים") ויוכלו להזרים אליהם כספים רק אם יגדילו את האחזקות שלהם במועדונים; על הקבוצות יהיה למחוק את החובות שלהן.

קבוצה שלא תעמוד בתנאים האלו לא תוכל לשחק בצ'מפיונס ליג או בליגה האירופית החל מ-2012. עם זאת, ה-ECA הגיעה להסכמה עם אופ"א ששנים 2012-2015 ישמשו כ"תקופת מעבר", שבה קבוצות שלא יצליחו לעמוד בתנאים יוכלו להציג לאופ"א תוכניות הבראה פיננסיות, ולהמשיך לשחק במפעלים האירופיים. החל מעונת 2015/16 החוק יקבל תוקף מלא לחלוטין. "זה הישג גדול מאד", אמר רומינגה. "הצלחנו לנסח חוק שיהפוך את הכדורגל לעסק הרבה יותר אחראי".