AIG ממשיכה לממש: תמכור את אליקו תמורת 15.5 מיליארד דולר

AIG תמכור את חטיבת ביטוח החיים שלה בחו"ל לחברת מטלייף ■ בשבוע שעבר מכרה החברה חטיבה באסיה תמורת 35.5 מיליארד דולר; ההכנסות ישמשו להחזר ההלוואה לממשל‏

‎‎חברת הביטוח ‏AIG‏ התקרבה אתמול (א') לחתימת הסכם על מכירה של חטיבת ביטוח החיים שלה בחו"ל לחברת מטלייף, תמורת 15.5 מיליארד דולר בעסקת מזומנים ומניות. העסקה תעניק ל-‏‏AIG‏ החזקה משמעותית במטלייף, לטענת מקורות יודעי דבר.

‏לפי אחד המקורות, מטלייף תשלם ל-‏AIG‏ סכום של 6.8 מיליארד דולר במזומן ו-8.7 מיליארד דולר במניות החטיבה, אמריקן לייף אינשורנס ‏‎(ALICO)‎‏, כולל מניות מועדפות להמרה, מניות רגילות ואופציות מניות, שלצורך המרתן למניות רגילות נדרש אישור בעלי המניות.

‏נוכחות ביפן

‏‎‎המניות הרגילות ואופציות המניות שהמרתן טעונה את אישור בעלי המניות יעניקו ל-‏AIG‏ החזקה של 14% במטלייף. המניות המועדפות להמרה צפויות להימכר לפני המרתן. לפי המקורות, אם תמיר ‏AIG‏ מניות מועדפות אלה למניות רגילות, תגדל החזקתה במטלייף ל-20%.

‏לטענת המקורות, ייתכן שעוד היום (ב') תצא הודעה על העסקה, שאותה אישרו מועצות המנהלים של שתי החברות. רכישת אליקו תאפשר למטלייף , חברת ביטוח החיים הבורסאית הגדולה בארה"ב, להרחיב את נוכחותה בשווקים הבינלאומיים, בייחוד ביפן. העסקה צפויה להיסגר עד סוף השנה, ומטלייף צופה שהגידול המצטבר בשווי המניה יהיה 45-55 סנט ב-2011, בניכוי עלויות חד-פעמיות, אמר אחד המקורות.‏

‏‎‎תחזיר 32 מיליארד

‏‎‎זוהי עסקת המכירה השנייה בגודלה שתבצע ‏AIG‏ תוך שבוע, והיא תסייע לחברה להשיב לממשל הפדרלי של ארה"ב מיליארדי דולרים, לאחר שבספטמבר 2008 קיבלה סיוע ממשלתי שתפח מאז ל-182.3 מיליארד דולר.

ביום ב' שעבר הסכימה ‏AIG‏ למכור את חטיבת ביטוח החיים שלה באסיה, אמריקן אינטרנשיונל אשורנס ‏‏‎(AIA)‎‏, לחברה הבריטית פרודנשל, תמורת 35.5 מיליארד דולר, בעסקת המכירה הגדולה אי פעם בתחום הביטוח.

‏מכירת ‏AIA‏ ואליקו‏ יאפשרו ל-‏AIG‏ להשיב לממשל 32 מיליארד דולר במזומן, עם סגירת העסקאות. ‏AIG‏ צפויה גם להשיב לממשל סכומים נוספים שתניב לה המכירה של מניות פרודנשל ומטלייף בעתיד.

‏לאחר סגירת העסקה תחזיק ‏AIG‏ פחות מ-20% ממטלייף, וההחזקה צפויה לגדול ליותר מ-20%, אך לא לעלות על 25%, לאחר שבעלי המניות של מטלייף יאשרו את המרת האופציות, למניות רגילות. ‏‎‎‏